باکو: شهروندان جمهوری آذربایجان به جز موارد ضروری به ایران سفر نکنند

تهران – ایرنا - وزارت خارجه جمهوری آذربایجان امروز ضمن طرح ادعایی درباره وضعیت ایران و با اشاره به حمله اخیر به سفارت این کشور در تهران، به اتباع خود توصیه کرد تا به جر امور ضروری به ایران سفر نکنند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه مذکور که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شده از مسافران آذربایجانی راهی ایران خواسته شده تا احتیاط بیشتری پیشه کرده و اتباعی که در ایران حضور دارند نیز مقررات ایمنی و امنیتی را رعایت کنند.

همچنین سرکنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز برای رسیدگی به امور کنسولی و دیگر درخواست های شهروندان این کشور تعیین شده است.

این بیاینه در حالی منتشر می شود که الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان در گفت وگوی تلفنی اخیر با آیت الله رئیسی رئیس‌جمهوری ایران با تشکر از ابراز همدردی و تسلیت وی به دولت و مردم کشورش تصریح کرده بود: این یک جنایت غیرمنتظره بود ولی همکاری دو کشور در این زمینه باید چنان باشد که کسی به بهانه چنین حوادثی فرصت اخلال در روابط دوستانه دو کشور را پیدا نکند.

ساعت هشت صبح روز جمعه هفتم بهمن ماه راننده یک دستگاه خودرو با توقف مقابل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران و پس از به‌کار گیری سلاح موفق به ورود به داخل ساختمان سفارت شد و یک فرد از جمهوری آذربایجان کشته و ۲ نفر را مجروح کرد.

بررسی ها نشان می دهد که عامل این حادثه انگیزه شخصی از این حمله داشته و بنا بر اعلام مرکز رسانه قوه قضاییه، این متهم فروردین ماه امسال شکایت‌ مفقودی همسرش را که اهل باکو بوده، در ارومیه ثبت کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha