رفع‌شائبه از یک ویدئوی تقطیع‌شده؛ لزوم پیگیری حقوقی و قضایی در مورد مسببان این اتفاق

تهران- ایرنا- با توضیحات «علی‌اکبر رائفی‌پور» در مورد ویدئویی که به‌تازگی از وی منتشر شده، شائبه‌ها رفع شد اما گره اصلی این اتفاق همچنان باقی‌ست که مسببان انتشار این ویدئوی تقطیع‌شده چه کسانی هستند؟

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، ساحت موسیقی کشور، این روزها درگیر حاشیه جدیدی شده. فیلمی کوتاه از سخنان علی‌اکبر رائفی‌پور منتشر شده که طی آن، اظهاراتی علیه جامعه موسیقی کشور مطرح می‌شود و طبیعی بود با رضایت عمومی چندانی مواجه نخواهد شد. این ویدئو، زمینه‌ساز اعتراضاتی شد که از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره موسیقی فجر تا بخشی از جامعه موسیقی به آن واکنش نشان داده و پیگیر روشن شدن ابعاد بیشتری از این اتفاق شدند.

پس از انتشار این ویدئو، بهزاد عبدی؛ دبیر جشنواره موسیقی فجر امسال طی واکنشی، عنوان کرد که من تا امروز و این لحظه علی‌رغم تمام اتفاقات، تمام بی‌مهری‌های بسیار و حتی میل باطنی‌ام در شرایط موجود، به وظایف و توافق‌هایم پایبند بوده و تمام توان و تلاشم را برای ارتقای هنر و موسیقی این سرزمین به کار گرفته‌ام. ولی امروز و در این زمان، موجودی با نام و نشان رائفی‌پور دهان گشوده و به قشر عظیمی از هنرمندان موسیقی، وقیحانه توهین می‌کند. در صورتی که ایشان رسمی از هنرمندان موسیقی این کشور، عذرخواهی نکند، دیگر هیچ مسئولیتی را برای موسیقی عزیز کشورم، قبول نخواهم کرد و استعفای خود را از این مسئولیت اعلام می‌دارم.

با اعلام این تهدید، محمدمهدی اسماعیلی؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با ابراز تاسف درخصوص انتشار چنین ویدیویی در مورد هنرمندان موسیقی کشور، با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ توهینی را به جامعه هنری نجیب ایران برنمی‌تابد، خطاب به اداره کل حقوقی این وزارتخانه دستور پیگیری حقوقی و قضایی این مسئله را صادر کرد.

حالا اما با توضیحاتی که رائفی‌پور ارائه کرده، مشخص شد که این ویدئو، متعلق به ۱۲ سال پیش بوده و عده‌ای بیش از ۲ دقیقه از آن سخنان را تقطیع کرده و در فضای مجازی منتشر کردند. رائفی‌پور در حالی این توضیحات را ارائه داده که اصل فیلم مربوط به سال ۸۹ را نیز منتشر کرده است که در تناقض کامل با فحوای ویدئوی تقطیع‌شده جنجالی او است.

حالا که این شائبه، برطرف شده، سوال اصلی اینجاست که چه فرد یا گروهی، در آستانه آغاز دهه فجر، راه‌اندازی موج کنسرت‌ها و شروع جشنواره موسیقی فجر، اقدام به انتشار این ویدئو کرده است. اقدامی که قطعا هدف‌دار بوده و با نیت خاصی روی داده است.

بنابراین کاملا طبیعی است که انتظار داشته باشیم آن موارد حقوقی که در مورد رائفی‌پور مطرح شده بود، حالا با رفع شائبه، پیگیری حقوقی و قضایی در مورد افراد و گروهی که نسبت به طراحی این ویدئو و انتشار گسترده آن اقدام کرده‌اند، صورت گرفته تا نیت واقعی انجام چنین کاری، بر همگان مشخص شود.

این پیگیری قطعا به ترمیم روابط جامعه هنری با مدیریت فرهنگی کشور خواهد انجامید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha