آمریکا در میان کشورهای با درآمد بالا بدترین نتایج در حوزه سلامت را دارد

تهران- ایرنا- گزارش یک گروه تحقیقاتی نشان می‌دهد که آمریکا در میان کشورهای با درآمد بالا بیشترین هزینه را در حوزه بهداشت و سلامت انجام می‌دهد اما بدترین نتایج را به دست می‌آورد.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای شبکه سی ان ان، نتایج تحقیقات گروه «صندوق مشترک‌المنافع» که امروز سه‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که آمریکا در مقایسه با کشورهای همتای خود بالاترین نرخ مرگ مادر و فرزند و بالاترین نرخ مرگ و میر بر اثر عوامل قابل درمان یا قابل اجتناب را دارد.

بر اساس این گزارش، آمریکایی‌ها عمر کوتاه‌تری دارند زیرا نظام سلامت آمریکا آنطور که می‌تواند، کارایی ندارد.

پژوهشگر ارشد این گروه گفته است که برای رسیدن به کشورهای با درآمد بالا، دولت و کنگره باید دسترسی به مراقبت بهداشتی را گسترش دهند، با تمام قوا برای کنترل قیمت‌ها اقدام کنند و در خدمات اجتماعی و برابری سلامت سرمایه گذاری نمایند.

گزارش گروه صندوق مشترک المنافع حاکی از آن است که مردم در آمریکا کمتر از کشورهای دیگر به پزشک مراجعه می‌کنند که این مساله احتمالا به تعداد زیر حد میانگین پزشکان متخصص آمریکا مربوط می‌شود. همچنین طبق این گزارش، آمریکا تنها کشور در میان کشورهای مورد مطالعه است که پوشش همگانی سلامت ندارد. در سال ۲۰۲۱، ۸.۶ درصد از جمعیت آمریکا بیمه نبودند.

علت اصلی برای اینکه برخی از آمریکایی‌ها برای پوشش سلامت ثبت نام نمی‌کنند توان مالی آنها ذکر شده، درحالیکه هزینه‌های آزاد درمان نیز منجر شده تا تقریبا نیمی از بزرگسالان از انجام مراقبت‌های درمانی صرف نظر کنند یا در آن تاخیر بیاندازند.

در این کار تحقیقاتی همچنین هزینه‌های آمریکا با هزینه‌های کشورهای آلمان، فرانسه، سوئیس، نروژ، کره جنوبی، هلند، سوئد، کانادا، استرالیا، انگلیس، ژاپن و نیوزیلند به ازای هر فرد در حوزه سلامت مقایسه شده که نشان از اختلاف فاحش واشنگتن با کشورهای نامبرده دارد.

درحالیکه آمریکا هزینه ۱۱ هزار و ۹۱۲ دلاری به ازای هر فرد می‌کند، هزینه کشورهای نامبرده در این زمینه از ۴ هزار و ۳۹۳ دلار (برای کره جنوبی) تا ۷ هزار و ۳۸۲ دلار (برای آلمان) متغیر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha