۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85015278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خانه آیت الله برهانی اشتهارد ثبت ملی شد

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبر: 85015278
خانه آیت الله  برهانی اشتهارد ثبت ملی شد

کرج - ایرنا - سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی البرز از ثبت خانه مرحوم آیت‌الله سید آقا عبدالله برهانی شهرستان اشتهارد در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

به گزارش ایرنا، یحیی دارایی روز سه شنبه به خبرنگار ان گفت: این بنا از آثار فرهنگی، تاریخی البرز و متعلق به دوره قاجاریه است که به شماره ۳۳۳۷۷ در فهرست آثار ملی ثبت به رسیده است.
سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: چندین بنای تاریخی از این دست در استان البرزوجود دارد که تعدادی از آن‌ها به ثبت ملی رسیده اما ازچند سال پیش تاکنون در صدد ثبت خانه آیت‌الله برهانی بودیم که تلاش‌ها به نتیجه رسید.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،‌گردشگری و صنایع دستی استان البرز با بیان اینکه اعیان و عرصه این بنا حدود ۲۵۰ متر مربع و دارای سه سالن بزرگ است، اظهار کرد: در شرایط کنونی این بنا در اختیار ادارات میراث فرهنگی و تبلیغات اسلامی شهرستان اشتهارد قرار دارد.

آیت الله برهانی یکی از علمای بزرگ و مشهور شهرستان اشتهارد بود که محبوبیت بالایی بین مردم البرز داشت . این عالم ربانی پس از سالها تحصیل و تهذیب در سال ۱۳۵۷ شمسی دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در اشتهارد به خاک سپرده شد.

شهرستان اشتهارد در ۷۰ کیلومتری جنوب غربی کلانشهر کرج قرار دارد.

استان البرز بیش از ۵۵۰ اثر تاریخی و طبیعی دارد که ۳۷۳ اثر آنها ثبت ملی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha