اموال تملیکی گیلان از محل فروش اموال ۷۳۰ میلیارد ریال درآمد کسب کرد

رشت - ایرنا - مدیرکل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان گیلان درآمد کسب شده از محل فروش اموال در این سازمان طی ۱۰ ماه گذشته را ۷۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این مقدار در مقایسه با سال قبل که ۱۱۵ میلیارد ریال بود، ۶۲۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرنا، احمد رضا موقری روز سه‌شنبه به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نشست خبری با حضور چند تن از مدیران اقتصادی استان در اداره کل اقتصاد و دارایی گیلان گفت : امسال در مجموعه اموال تملیکی از محل کالاهای متروکه حدود ۳۲۴ میلیارد ریال در بخش قاچاق ۳۹۹ میلیارد، اموال قضایی چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و در زمینه اموال ضبطی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فروش داشتیم.

وی ادامه داد: باتوجه به ظرفیت کم و امکانات محدود این اداره کل و همکاری و مساعدت سایر ادارات مرتبط توانستیم به رشد قابل توجهی دست یابیم و براساس تلاش‌های صورت گرفته از ۱۴۰ ردیف کالای موجود در انبارهای بنادر و دریانوردی که به معضلی برای استان تبدیل شده بود توانستیم مشکل ۹۰ درصد آن‌را حل کرده و ۱۰ درصد باقی مانده را با تاکید استاندار گیلان در روزهای آتی به صفر می رسانیم.

موقری اضافه کرد: باتوجه به هماهنگی‌های انجام شده این کالاها _که شامل کالاهای اساسی و متروکه‌ای است که در انبارهای بنادر و دریانوردی از سنوات گذشته نگهداری می‌شد_ به بنادر کاسپین و آستارا ارسال و تعیین تکلیف می‌شوند.

وی ادامه داد: به‌علت ظرفیت‌های محدود این اداره کل انبار محوطه پنج هزار و ۶۰۰ متری که در اختیار گمرک بود در اختیار این سازمان قرار گرفت تا مشکل بزرگ اموال متروکه که امکان تخلیه آن به انبارهای متعلق به این سازمان وجود نداشت، حل شود.

رشد ۲ برابری وصول عوارض شهرداری‌ها

مدیر کل امور مالیاتی استان گیلان با اشاره به رشد ۲ برابری وصول عوارض شهرداری‌ها گفت: امسال هزار میلیارد تومان از محل عوارض درآمد داشتیم که این رقم در ۱۰ ماهه پارسال ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.

رضا برهانی در این نشست گفت: با کاهش درآمدهای حاصل از فروش مواد نفتی بر سهم درآمدهای مالیاتی اضافه می شود و هرساله تکالیف سنگین تری برعهده این سازمان گذاشته می‌شود که باید به آن عمل کنیم و این تکالیف محقق نخواهد شد مگر آنکه همه ارکان اقتصادی جامعه و استان به دستگاه و سیستم مالیاتی برای انجام آن کمک کنند.

وی حجم وصولی مالیات های استان در سال ۱۴۰۱ را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: پارسال طی این مدت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان وصولی مالیات داشتیم.

وی یکی دیگر از راههای عمل به تکالیف این اداره کل را مقابله با فرار مالیاتی دانست و تصریح کرد: سیاست سازمان بر وصول مالیات از این بخش متمرکز شده است.

برهانی ادامه داد: سامانه ۱۵۲۶ را در راستای شفاف سازی اطلاعات یا سوت زنی، از مردم می خواهیم مودیانی که فرار مالیاتی دارند را معرفی کنند تا بتوانیم سهم خود را در تامین هزینه های دولت افزایش دهیم.

وی گفت: برخی اصناف و پزشکان فرار مالیاتی و عدم استفاده از دستگاه پوز و در مقابل اخذ وجوه نقد را دارند که این سازمان آماده دریافت اطلاعات مردم از طریق این سامانه است و در این راستا با رصد میدانی متخلفان معرفی شده به طور قانونی با آنها برخورد خواهد کرد تا رضایتمندی مردم فراهم شود.

برهانی خاطر نشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۴۰ نفر از پزشکانی که از دستگاه پوز استفاده نمی‌کردند به سازمان نظام پزشکی و دستگاه قضایی جهت برخورد معرفی شدند تا برخورد مناسب با آنها صورت گیرد این اتفاق نارضایتی مردم را بدنبال دارد امسال ۱۸۱ مورد بازرسی مشترک انجام شد و اسناد و مدارک این افراد در دست بررسی است.

۷۸۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات در استان گیلان پرداخت شد

رئیس امور شعب بانک ملی گیلان در این نشست گفت: در شبکه بانک گیلان ۷۸۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شد که حدود ۱۰۶ هزار میلیارد ریال در بخش کشاورزی، ۱۲۶ هزار میلیارد ریال در بخش صنعت معدن و تجارت، ۱۴۶ هزار میلیارد در مسکن و ساختمان، ۳۲۱ هزار میلیارد ریال هم در حوزه بازرگانی و خدمات بوده است.

احمد رضا رجبی اظهار کرد: امسال ۲۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج، ۳۷ هزار میلیارد وام قرض الحسنه فرزندآوری و در بخش مسکن روستایی نیز ۲ هزار میلیارد ریال در حوزه خود اشتغالی نیز ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: در راستای مولدسازی اموال و دارایی های از جمله در بانک ملی طی ۶ ماهه دوم سال از۱۲۵ فقره اموالی که در اختیار بانک بود ۲۵ فقره آن از طریق مزایده به فروش رفت و این مزایده تا پایان سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha