۱۵ اثر خوشنویسی «مشق مادر» استان مرکزی به جشنواره ملی راه یافت

اراک - ایرنا - دبیر اجرایی جشنواره « مشق مادر» استان مرکزی گفت: ۵۴۴ اثر خوشنویسی در ۲ بخش نستعلیق و شکسته نستعلیق «مشق مادر» این استان به دبیرخانه ملی جشنواره ارسال شد که پس از داوری، ۱۵ اثر برگزیده و ۱۰۰ اثر شایسته تقدیر شدند.

«محمد رازقی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: مرحله داوری نخستین جشنواره ملی بداهه‌نویسی بانوان خوشنویس ایران با عنوان «‌مشق مادر» در رشته‌های نستعلیق و شکسته ‌نستعلیق با حضور هیات داوران در قزوین، پایتخت خوشنویسی ایران برگزار شد.

وی بیان کرد: این جشنواره به طور همزمان در ۳۱ مرکز، سراسر کشور با حضور بانوان هنرمند و خوشنویس برگزار شد و مرحله داوری آن با حضور ۹ داور ملی به اتمام رسید.

دبیر جشنواره خوشنویسی «مشق مادر» استان مرکزی عنوان کرد: در آثار کتابت، اسامی و القاب حضرت فاطمه زهرا(س) و همچنین آیات و اشعار با موضوع مقام زن و مادر ارایه شد که از بین ۱۵ اثر برگزیده، ۹ اثر مربوط به بخش نستعلیق و ۶ اثر در بخش شکسته نستعلیق است و از بین ۱۰۰ اثر شایسته تقدیر، ۷۰ اثر نستعلیق و ۳۰ اثر شکسته نستعلیق است.

رازقی بیان کرد: آیین اختتامیه جشنواره ملی «مشق مادر»، ۲۰ بهمن‌ماه جاری در قزوین برگزار و از برگزیدگان و منتخبین تقدیر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به ۱۵ هنرمند برگزیده در این رویداد، تندیس جشنواره و جایزه نقدی پنجاه میلیون ریالی و به ۱۰۰ هنرمند شایسته تقدیر، جوایز پنج میلیون ریالی اهدا می‌شود و آثار منتخب به صورت کتاب منتشر شده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

دبیر جشنواره «مشق مادر» استان مرکزی ضمن اشاره به برگزاری مطلوب این جشنواره، افزود: در این رویداد ملی علاوه بر اجرای بداهه‌نویسی همزمان در ۳۱ مرکز سراسر کشور، این رویداد در کشور سوریه برگزار شد و آثار هنرمندان سوریه نیز به دبیرخانه این جشنواره در قزوین ارسال شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha