۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۳
کد خبرنگار: 1794
کد خبر: 85015590
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۵۳ طرح عمرانی و اقتصادی به مناسبت دهه فجر در زنجان افتتاح می‌شود

زنجان – ایرنا – استاندار زنجان از افتتاح هزار و ۵۳ طرح عمرانی، خدماتی، آموزشی، فرهنگی و بهداشتی در استان به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

محسن افشارچی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها از نظر ریالی پنج هزار و ۶۳۳ میلیارد تومان و از نظر ارزی ۲۱.۲۵ میلیون یورو سرمایه گذاری و هزینه شده است.

وی با اشاره به آمار تفکیک شده این طرح ها، گفت: در حوزه آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی ۳۹ طرح با مجموع اعتبار ۳۰۲ میلیارد تومان، در حوزه عمران روستایی در ۳۱۰ روستا طرح هایی به اعتبار ۳۷۷ میلیارد تومان، در حوزه راه و مسکن ۳۳ پروژه با ۲۸۱ میلیارد تومان، در حوزه دانش بنیان ها و فناوری اطلاعات ۲۵ طرح با ۱۳۱ میلیارد تومان، در حوزه عمران شهری ۱۰۴ طرح با ۴۱۹ میلیارد تومان و در حوزه کشاورزی ۴۷ طرح با ۷۵۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.

این مسوول ارشد استان گفت: همچنین در حوزه برق ۳۷ پروژه با ۱۳۲ میلیارد تومان، در حوزه آب ۱۱۶ طرح با ۲۲۶ میلیارد و در حوزه گاز نیز ۹۷ پروژه با ۱۱۱ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه مراسم دهه مبارک فجر در استان از فردا برگزاری مراسم زنگ گلبانگ انقلاب در آموزشگاه شهید حاج قاسم سلیمانی آغاز می شود، گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان و سپس حضور در مراسم گلباران و عطرافشانی مزار شهدای بهشت حضرت فاطمه (س) برای فردا برنامه ریزی شده است.

افشارچی با اشاره به طرح های اقتصادی مهم که در این دهه مبارک در استان افتتاح می شود، گفت: یک واحد صنعتی در زمینه تولید انواع دارو و مکمل با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۷۰ نفری، یک واحد صنعتی با ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ۹۰ نفر، یک طرح توسعه به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان، یک شرکت تولید مواد پایه شوینده با ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۶۳ نفر، فاز اول یک شرکت تولید پوشاک با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغالزایی ۱۲۰ نفری و یک واحد صنعتی با ۲۱۸ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۵۲ نفری در دهه فجر افتتاح می شود.

وی با اشاره به پروژه های شاخص در حوزه آموزشی، فرهنگی، ورزشی و بهداشتی، گفت: تامین مسکن خانواده های چهارقلوها به ارزش سه میلیارد تومان، افتتاح ۱۲ پروژه میراث فرهنگی و گردشگری به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و افتتاح ۱۲ پروژه ورزشی به ارزش ۱۱ و نیم میلیارد تومان از جمله این طرح ها است.

استاندار زنجان با اشاره به طرح های قابل افتتاح در حوزه عمران روستایی، گفت: طرح تجهیز دهیاری های استان به ماشین آلات سبک و سنگین به تعداد ۲۴ دستگاه با حدود ۱۷ میلیارد تومان و پروژه های عمران روستایی شامل آسفالت ریزی، زیرسازی و جدولگذاری به ارزش ۳۶۱ میلیارد تومان در ایام الله دهه مبارک فجر به بهره برداری می رسد.

افشارچی گفت: در حوزه برق ۳۷ پروژه در سطح استان به ارزش ۱۳۲ میلیارد تومان، در حوزه آب بهره برداری از طرح آبرسانی به ۱۱۰ روستای استان با ۱۰۸ میلیارد تومان اعتبار، در حوزه گاز افتتاح شبکه گازرسانی به ۴۱ روستا در استان به ارزش ۸۵ میلیارد تومان، در حوزه دانش بنیان ها افتتاح سه مرکز نوآوری پارک علم و فناوری در شهرستان های ابهر، طارم و سلطانیه، در عمران شهری افتتاح همزمان ۱۰۴ پروژه شهری با حضور کلیه شهرداران و در حوزه کشاورزی افتتاح پایانه صادراتی و میدان میوه و تره بار زنجان با ۴۵۰ میلیارد تومان و ۹ پروژه گلخانه ای به ارزش ۵۳ میلیارد تومان از جمله طرح های شاخص است.

وی اضافه کرد: در دهه فجر امسال ۱۳۱ پروژه با اعتبار ۸۸۱ میلیارد تومان نیز در سطح استان کلنگ زنی خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha