۲ هزار نفر از کارگران خراسان رضوی آموزش مهارتهای زندگی را فراگرفتند

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: بیش از ۲ هزار نفر از کارگران این استان از ابتدای امسال تاکنون در ۵۹ دوره آموزشی پیشگیری از آسیبهای اجتماعی و مهارتهای زندگی شرکت کرده اند.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی، محمد امین بابایی افزود: این دوره های آموزشی در راستای توسعه خدمات اجتماعی و پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه کار و تولید، پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی از طریق ظرفیت‌های موجود برگزار شده است.

وی موضوع این کارگاههای آموزشی را مضرات مصرف الکل و مواد مخدر، پیشگیری از خشونت، سلامت روان، سبک زندگی سالم، مراقبت‌های اجتماعی، مهارتهای زندگی و فرزندپروری و همچنین آموزش بهداشت روان کودکان و نوجوانان ( استفاده از فضای مجازی در دوران پساکرونا و مدارس آنلاین) ذکر کرد.

بابایی گفت: ایجاد شادی و نشاط در بین کارگران از طریق برگزاری مسابقات متنوع ورزشی ویژه کارگران با استفاده از ظرفیت مجموعه‌ های ورزشی کارگران استان خراسان رضوی در هفت مجموعه ورزشی، راه اندازی کانون یاریگران کار و تولید در راستای پیشگیری از اعتیاد ویژه کارگران و انعقاد تفاهم نامه با موسسات مردم نهاد فعال در این زمینه از دیگر اقدامات در راستای پیشگیری از اعتیاد و آسیبهای اجتماعی درمحیط های کاری بوده است.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: درصورت تامین اعتبار لازم، تداوم برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد و مهارتهای زندگی ویژه کارگران و همچنین برگزاری مسابقات و جشنواره های شادی و نشاط برای خانواده‌ های کارگران از جمله برنامه‌های امسال این اداره کل در این زمینه است.

۸۷۹ کارگاه تولیدی دارای بیش از ۱۰ کارگر در خراسان رضوی فعالیت دارند که ۵۴۰ کارگاه از این تعداد بین ۱۰ تا ۴۹ کارگر، ۱۴۹ واحد بین ۵۰ تا ۱۰۰ کارگر و ۱۹۰ کارگاه نیز افزون بر ۱۰۰ کارگر شاغل دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha