۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۱۳
کد خبرنگار: 815
کد خبر: 85015910
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحریم‌های جدید آمریکا علیه میانمار همزمان با دومین سالگرد کودتای نظامی

نیویورک- ایرنا- آمریکا و کشورهای غربی روز سه‌شنبه همزمان با دومین سالگرد کودتای نظامی در میانمار، تحریم‌های بیشتری را علیه این کشور  اعمال کردند و مقامات انرژی و اعضای حکومت نظامی میانمار را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند.

بر اساس بیانیه وزارت خزانه داری آمریکا، واشنگتن تحریم هایی را علیه کمیسیون انتخابات، شرکت های معدنی و مقامات انرژی میانمار اعمال کرده است.

سخنگوی وزارت خزانه داری گفت که این نخستین باری است که واشنگتن مقامات شرکت نفت و گاز میانمار را تحریم می کند.

کانادا، استرالیا و انگلیس نیز تحریم هایی را علیه میانمار اعلام کرده اند.

به گفته وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم های روز سه شنبه، مدیر عامل و معاون شرکت نفت و گاز میانمار را هدف قرار می دهد. این شرکت بزرگ ترین منبع درآمد حکومت نظامی میانمار است.

همچنین واشنگتن وزیر انرژی میانمار را که به گفته وزارت خزانه داری نماینده حکومت میانمار در تعاملات بین المللی و داخلی در بخش انرژی است و مدیریت نهادهای دولتی درگیر در تولید و صادرات نفت و گاز را بر عهده دارد، تحریم کرده است.

وزارت خزانه داری اعلام کرد که واشنگتن همچنین مقامات نظامی سابق و فعلی میانمار را هدف قرار داده است. آمریکا نیروی هوایی این کشور را به ادامه حملات هوایی علیه نیروهای طرفدار دموکراسی و قتل غیر نظامیان با استفاده از هواپیماهای ساخت روسیه متهم کرده است.

اما ارتش میانمار بار دیگر در فوریه ۲۰۲۱ کودتا کرده و آنگ سان سوچی برنده جایزه صلح نوبل را که در انتخابات میانمار پیروز شده و رهبری این کشور را در دست گرفته بود، به زندان انداخت. اتحادیه کمک به زندانیان سیاسی گفته که از آن هنگام تاکنون بیش از ۱۶ هزار نفر بدلیل اتهامات سیاسی راهی زندان شده‌اند.

شورای امنیت سازمان ملل برای اولین بار در ۷۴ سال گذشته در تاریخ یکم دی ماه جاری علیه میانمار قطعنامه صادر کرد و از این کشور خواست ضمن توقف خشونت‌ها، زندانیان سیاسی را آزاد کند.

میانمار از آغاز کودتا در این کشور با سرکوب مرگبار معترضان، فروپاشی اقتصادی و مهاجرت دسته جمعی پناهجویان رو به رو شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha