رئیس موقت دونتسک: تنها آمریکا از جنگ اوکراین سود می‌برد

تهران-ایرنا- دنیس پوشیلبین رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک گفت، آمریکا تنها کشوری است که از جنگ اوکراین سود می‌برد، آنها اسلاوها را به جان هم انداخته‌ و به جنگ با یکدیگر سوق داده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پوشیلین این سخنان را سه‌شنبه در واکنش به اظهارات آنالنا باربوک وزیر خارجه آلمان مبنی بر اینکه «کشورهای اروپایی در جنگ با روسیه هستند نه در جنگ با یکدیگر» بیان کرد.

رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک در کانال تلگرام خود نوشت: غرب همه قوانین را آشکارا زیر پا می‌گذارد، نقاب‌ها برداشته شده و هیچ نکته مبهمی وجود ندارد. همه اینها باید هشداری برای ما باشد تا اگر قرار شد با آنها بر سر موضوعی به توافق دست پیدا کردیم، متوجه باشیم که در سمت مقابل میز مذاکرات، چه کسانی نشسته‌اند.

وی تاکید کرد: ما راه خودمان را می‌رویم و به آنچه که درست می‌دانیم عمل خواهیم کرد. حداقل در شرایط فعلی، دیگر نه به آنها اعتماد می‌کنیم و سعی هم نمی‌کنیم طوری رفتار کنیم که مورد رضایت و مقبول آنها باشد چرا که آنها خودشان اعتراف کردند در حالی که در ظاهر برای پایان دادن به درگیری در دونباس، توافق مینسک را امضا کردند اما در حقیقت تنها هدفی که از امضای آن قرارداد داشتند، خریدن زمان و به دست آوردن فرصت برای ارسال سلاح به اوکراین بود.

پوشیلین تصریح کرد: آمریکا تنها کشوری است که از این مناقشه سود می‌برد. آنها اسلاوها را به جان هم انداخته‌ و آنها را به جنگ با یکدیگر سوق داده‌اند.

وی افزود: ایالات متحده با تامین حداقل تسلیحات از جانب خود، کشورهای دیگر را به ارسال سلاح به اوکراین فرا می‌خواند و هم‌زمان اقتصاد شرکای اروپایی خود را هدف قرار داده‌ است. آمریکا در حقیقت همه مهره‌های خود را بدون مشکل و بر اساس صفحه بزرگ شطرنج سیاسی برژینسکی حرکت می‌دهد.

رئیس موقت جمهوری خلق دونتسک گفت: سیاست اروپا در برابر چشمان ما رو به انحطاط است. برای آنها دیگر نه «دیپلماسی» باقی مانده و نه برای «قانون» احترام قائل می‌شوند.

آنالنا بربوک وزیر امورخارجه آلمان در ۲۴ ژانویه (۴ بهمن) در مجمع پارلمانی شورای اروپا در استراسبورگ گفت که کشورهای اروپایی در حال جنگ با روسیه هستند نه با یکدیگر. او از این عبارت استفاده کرد تا کشورهای غربی را متقاعد کند از اختلاف در مورد تهیه و ارسال سلاح به کی‌یف دست بردارند. وزارت خارجه آلمان بعداً اعلام کرد که باربوک به دنبال تأکید بر اتحاد غرب در حمایت از اوکراین است. این در حالی است که دولت آلمان همچنان اصرار دارد که این کشور طرف درگیری نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha