جاده‌های شمالی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است

مشهد- ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با تداوم بارش باران و برف در برخی مناطق، سطح جاده‌های شمالی استان لغزنده گزارش شده است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: مطابق اعلام راهداران بارش برف در جاده درگز- قوچان در محدوده گردنه تیوان سطح این مسیر ترانزیتی را لغزنده کرده است.

وی گفت: در اثر بارش باران سطح جاده ها در شهرستانهای قوچان، سبزوار، جوین و مسیر قوچان به نیشابور لغزنده گزارش شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: مه گرفتگی در جاده های استان گزارش نشده است اما ترافیک صبحگاهی در مسیر مشهد- چناران پرحجم و نیمه سنگین است.

مطابق اعلام هواشناسی سامانه بارشی کنونی تا پایان هفته جاری و به تناوب، به صورت رگباری با احتمال رعد و برق و ایجاد رواناب و آبگرفتگی، افزایش سرعت وزش باد، گاهی وزش باد شدید با احتمال بروز خسارت رخ خواهد داد.

۵۱ گردنه در راه‌های شهری خراسان رضوی به طول ۵۴۵ کیلومتر، ۱۷۲ گردنه در راه‌های روستایی استان به طول ۵۷۴ کیلومتر و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در این استان وجود دارد.

خراسان رضوی با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha