۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85016082
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۱۶ واحد مسکن طرح نهضت ملی و کریمان در اردستان در حال ساخت است

کاشان - ایرنا - فرماندار اردستان گفت: ۵۱۶ واحد مسکونی در قالب طرح های نهضت ملی، کریمان و روستایی در شهرستان در حال ساخت است.

به گزارش ایرنا، سید محمد هادی احمدی طبا زواره روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن اردستان افزود: هم اکنون‌ با همکاری مردم ۱۳۲واحد مسکن طرح نهضت ملی با زیر بنای ۸۵ مترمربع در قالب ۱۱بلوک ۱۲ واحدی در سطح شهرستان در حال ساخت است.
وی اظهار کرد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۳۰۰میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد ۱۸ درصد و باز پرداخت ۲۰ ساله پیش بینی شده و آورده هر متقاضی باقی مانده قیمت تمام شده است.
فرماندار اردستان بیان کرد: ساخت ۲۴۴ واحد مسکن کریمان شامل ۲۲۰ واحد دراردستان و ۲۴ واحد درشهر مهاباد باهدف خانه‌دار شدن قشرهای کم درآمد و بدون خانه درحال ساخت است، همچنین با پیگیری‌های مستمر و همکاری اداره‌های مربوط اقدام‌های اداری اختصاص زمین مورد نیاز برای ۴۵۰ واحد در سه شهر اردستان، زواره و مهاباد انجام شده است.
احمدی طبا زواره گفت:برای تامین زمین مورد نیاز این واحد ها با الحاق ۳۹ هکتار زمین به شهر اردستان و ۱۰ هکتار به شهر مهاباد موافقت شده و الحاق ۱۷ هکتار به شهر زواره نیز در دست اقدام است و تا پایان بهمن ماه انجام می شود و با این الحاق ها امکان ساخت مسکن تک واحدی برای متقاضیان فراهم خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه قراداد منعقد شده با پیمانکار در شهر اردستان ۶۰ میلیارد تومان و در شهر مهاباد پنج میلیارد تومان است، گفت: مرحله نازک‌کاری پس از انجام عملیات سفت‌کاری به پیمان گذاشته خواهد شد.
فرماندار اردستان بیان کرد: در برهه کنونی سهم آورده هر متقاضی مسکن کریمان ۸۲ میلیون تومان و برآورد اولیه ساخت هر متر مربع این واحد ها افزون بر ۶ میلیون تومان است که از محل آورده متقاضی، تسهیلات بانکی و دیگر محل ها تامین می شود و اگر بخشی از این منابع توسط نیکوکاران پرداخت شود از آورده متقاضی کسر می شود.
احمدی طبازواره زیر بنای مفید هر واحد مسکونی را ۱۲۰ مترمربع اعلام کرد و افزود: این واحد ها در ۲ طبقه ساخته می‌شود.
وی گفت:علت توقف موقت عملیات ساخت مسکن کریمان اردستان استفاده پیمانکار از نیروهای اتباع بیگانه‌ بوده و پیمانکار موظف است با تامین نیروهای جایگزین عملیات عمرانی را دوباره آغاز کند.
فرماندار اردستان با اشاره به اجرای طرح ساخت ۱۴۰ واحد مسکونی روستایی در اردستان گفت: هم اکنون طرح ۷۰ واحدی روستای ظفرقند در بخش مرکزی و مجموعه ۷۰ واحدی روستای امیران در بخش زواره در مرحله اجرای اسکلت قرار دارند.
احمدی طبا زواره افزود: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن در روستاها آغاز شده و این تسهیلات با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان ارائه می شود.
شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha