رژه موتوری به مناسبت آغاز دهه فجر در قشم برگزار شد

قشم - ایرنا - همزمان با آغاز دهه فجر، رژه موتوری و استقبال نمادین از ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، امروز (چهارشنبه دوازدهم بهمن ۱۴۰۱) با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی و جمعی از مسئولان، بسیجیان و قشرهای مختلف مردم شهرستان مرزی قشم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا در این رژه، موتور سواران و ستون موتوری نیروهای نظامی و انتظامی شهرستان مرزی قشم با نظم و آرایشی دقیق از میدان سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تا گلزار شهدا حرکت کردند و خاطره امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشتند.

جانشین فرمانده سپاه قشم در حاشیه این آیین با گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب و یاد و خاطره شهدا و امام شهدا، گفت: دهه مبارک فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان با انقلاب اسلامی خویش، صفحه ای درخشنده را در تاریخ حیات آدمی گشود و صدای خدا خواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جهانیان طنین انداز کرد.

سرهنگ دوم پاسدار محمد اوجی زاده افزود: فرزندان غیور و همیشه هوشیار ملت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی مقاومت بسیج همچون گذشته و ۴۴ سال پیش به پای انقلاب خود ایستاده اند و آماده دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلابی هستند که با ایثار و از خودگذشتگی هزاران شهید به خون خفته به بار نشسته است.

وی اضافه کرد: به مناسبت آغاز دهه فجر و چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب، برنامه متنوعی با همکاری نواحی و پایگاه‌ های مقاومت و با مشارکت مردم و بسیجیان این شهرستان مرزی برنامه ریزی شده که عطر افشانی و غبارروبی قبور مطهر شهدا و نشست های تبیین نهضت های روشنگری با موضوع دستاورد ها و اهمیت انقلاب در سطح پایگاه ها و مساجد بخشی از این برنامه‌ ها است.

از ۱۲ بهمن سالروز ورود امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران به میهن در سال ۱۳۵۷ تا ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در همان سال، دهه فجر نامیده می‌ شود.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha