۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۲
کد خبر: 85016176
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ادعای ناتو: تهدیدهای چین می تواند به کشورهای ناتو هم برسد

تهران- ایرنا - دبیرکل ناتو که در سفر شرق آسیا به سر می برد، در سخنان امروز خود در توکیو مدعی شد که چین با رفتارهای بی محابای خود تهدیدی برای تایوان است و درحال توسعه توانمندی های نظامی خود است که تبعات آن می تواند حتی به کشورهای حوزه ناتو هم برسد

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از رویترز، ینس استولنبرگ دبیرکل ناتو با تاکید بر اهمیت همکاری این سازمان با کشورهای آسیا-اقیانوسیه از نزدیک گفت اروپا نمی تواند آنچه در شرق آسیا اتفاق می افتد را نادیده بگیرد، چرا که امنیت جهانی موضوعی بهم پیوسته است.

وی در مراسمی به میزبانی دانشگاه کیئو افزود: «همکاری با شرکایمان در سراسر دنیا بویژه در منطقه هند-اقیانوسیه بخشی از پاسخی به خطرات، تهدیدها و مسائل پیشبینی نشده جهان است. »

دبیرکل ناتو با اشاره به اینکه تفکر "چین برای ناتو مهم نیست " دیگر جواب نمی دهد و اضافه کرد: «جنگ در اوکراین نشان می دهد چگونگی امنیت بهم پیوسته است و هرآنچه در اروپا اتفاق می افتد پیامدهایی برای شرق آسیا و برعکس دارد. »

اظهارات استولنبرگ در سفر به ژاپن با وعده تقویت روابط با توکیو برای ایجاد فضای امنیتی بییشتر صورت گرفت.

پیش از سفر به ژاپن دبیرکل ناتو از کره جنوبی دیدن کرد و سئول را به افزایش کمک نظامی به اوکراین ترغیب کرد و هشدارهای مشابهی درباره افزایش تنش ها با چین داد.

چین نیز تلاش های ناتو برای گسترش متحدان در آسیا را مورد انتقاد قرار داد. روسیه نیز پیش تر بارها گسترش ناتو را تهدیدی برای امنیتش نامیده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha