۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۲۸
کد خبرنگار: 889
کد خبر: 85016220
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آتش سوزی گسترده در باغ رستوران همدان خسارت جانی نداشت

همدان- ایرنا- روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان اعلام کرد: آتش سوزی گسترده در باغ رستوران عباس آباد همدان با حضور به موقع آتش نشانان مهار و از گسترش حریق جلوگیری شد و خسارت جانی نداشت.

به گزارش چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری همدان، کارشناسان آتش نشانی برای علت حادثه امروز چهارشنبه به این محل اعزام شدند.

بامداد امروز سامانه ۱۲۵ همدان خبری مبنی بر حریق در باغ رستوران عباس آباد را دریافت کرد که در اسرع وقت چند گروه عملیاتی از ایستگاه ارم و دانش به محل حادثه اعزام شدند.

اکیپ اول از آتش نشانان در کمترین زمان ممکن خود را به محل آتش سوزی رساندند و با حجم بسیار گسترده ای از دود و آتش مواجه شدند که شعله های سرکش آتش از طبقه دوم رستوران به بیرون زبانه کشیده و در حال سرایت به طبقه اول و سایر قسمت های رستوران بود.

آتش سوزی گسترده در باغ رستوران همدان خسارت جانی نداشت

با مشاهده وضعیت فوق و با توجه به گستردگی حریق گروه های پشتیبان هم به محل اعزام شدند ولی با توجه به بارش برف و کولاک شدید و به دلیل انسداد مسیر نیروهای آتش نشان مجبور به طی مسیر به صورت پیاده شدند و گروهی دیگر نیز توسط یکی از همشهریان آفرود سوار خود را به محل حریق رساندند و با کمک به تیم عملیاتی ،اطفاء حریق را از چندین جهت آغاز کردند.

پس از ساعتی تلاش مضاعف و نفس گیر و با انجام اقدامات تخصصی برای تامین آب از داخل استخر، با توجه به یخ زدگی آب استخر به سختی اقدام به آب گیری روباز کرده و شعله های آتش را مهار و از سرایت حریق به ساختمان های مجاور جلوگیری به عمل آوردند.

آتش نشانان در پایان با اطفا کامل محل حریق و اطمینان از عدم شعله وری مجدد به عملیات خود پایان داده و با ارائه توصیه های لازم به ایستگاه عملیاتی خویش بازگشتند.

نجات شهروند همدانی سقوط کرده در چاه از باغ های حیدره

یک شهروند همدانی پس از گم شدن و سقوط ۱۰ ساعته در چاه( حوزه باغ های حیدره)، توسط نیروهای امدادو نجات آتش نشانی همدان پیدا و پس از اقدامات اولیه و کمک رسانی تحویل عوامل اورژانس شد.

پس از اطلاع رسانی از گم شدن و سقوط در چاه یک شهروند همدانی، ۲ تیم عملیاتی امداد و نجات در قالب ۶ نفر از آتش نشانان وارد عملیات جستجو و نجات در باغ های حیدره شدند.

این فرد پس از طی مسافتی در باغ های حیدره به دلیل نا آشنا بودن به منطقه، مسیرهای محلی و پوشش زمین توسط برف در چاهی سقوط می کند.

آتش سوزی گسترده در باغ رستوران همدان خسارت جانی نداشت

این عملیات در شرایط سخت، برف و سرما انجام شد و نیروهای امدادی پس از تلاش بی وفقه موفق به پیدا کردن فرد شده و پس از خارج کردن از چاه و حمل با برانکارد به مسافت یک کیلومتر تحویل عوامل اورژانس در محل دادند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی همدان اعلام کرد: آتش نشانان همدان ۱۰ ماهه امسال با انجام ۲ هزار و ۷۲۸ عملیات اطفا حریق، امداد و نجات و احتیاط حریق و حوادث، هزار و ۱۵۱ نفر را در حوادث مختلف نجات دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha