برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در خراسان جنوبی آغاز شد

بیرجند - ایرنا - اجرای حدود ۱۷ هزار برنامه دهه فجر در خراسان جنوبی همزمان با گرامیداشت ۱۲ بهمن سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در سراسر این استان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا مراسم گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به کشور در ۱۲ بهمن سال ۱۳۵۷ روز چهارشنبه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خراسان جنوبی، رئیس جهاد دانشگاهی کشور، فرماندهان نظامی و انتظامی، مدیران استان و قشرهای مختلف مردم در میدان امام خمینی (ره) بیرجند برگزار شد.

نظیر این مراسم در ۱۰ شهرستان دیگر استان نیز با حضور پرشور مردم برگزار شد و رژه موتوری و خودرویی از برنامه‌های اولین روز دهه فجر بود که "انقلاب اسلامی؛ امام خمینی (ره)، ولایت و رهبری" نامگذاری شده است.

رژه موتوری در مرکز استان از امامزادگان باقریه (ع) تا گلزار شهدای بیرجند برگزار شد و ادارات و اصناف نیز با آذین‌بندی ساختمان‌های خود به استقبال دهه فجر ۱۴۰۱ رفتند.

همزمان با لحظه تاریخی ورود بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به ایران و آغاز دهه فجر، زنگ انقلاب در میدان امام خمینی (ره) بیرجند توسط استاندار خراسان جنوبی و همزمان در مدارس سراسر استان نواخته شد.

همچنین به مناسبت گرامیداشت سالروز ورود امام راحل به میهن، تمثال مبارک امام خمینی (ره) در نقاط مختلف استان گلباران شد.

بنابر اعلام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ۸۵۰ عنوان برنامه شاخص در زمینه‌های مختلف برای گرامیداشت دهه فجر امسال در این استان برنامه‌ریزی شده که شامل ۱۷ هزار ریز برنامه است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت ۱۲ بهمن در بیرجند گفت: یکی از اهداف مهم امام خمینی (ره) از انقلاب، بیداری اسلامی و زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) است.

حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی افزود: ایشان با مبارزات انقلابی خود و همراهی مردم، حکومت ۲ هزار و ۵۰۰ ساله شاهنشاهی را به چالش کشید تا زمانی که رژیم سقوط کرد.

وی گفت: امام خمینی (ره) در سال ۴۲ و در پاسخ به سوال اعضای موتلفه اسلامی، هدف خود از انقلاب را بیداری اسلامی و زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) عنوان کردند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی افزود: ایشان همچنین هنگامی که در تبعید بودند در پاسخ به سوال مامور ساواک که گفت؛ سربازان شما کجا هستند که می‌خواهید انقلاب کنید؟ فرمودند سربازان ما در گهواره‌های مادرانشان هستند لذا در جنگ تحمیلی دیدیم که این سربازان با دشمنان چه کردند.

وی گفت: انقلاب اسلامی در حقیقت همان بود که در غدیر توسط پیامبر اکرم (ص) جانمایی شد و امام خمینی با تحقق آن، استکبار جهانی را به چالش کشید.

حجت‌الاسلام کمالی اظهار داشت: انقلاب اسلامی در حقیقت آرزوی همه پیامبران و نابودی استکبار است.

برنامه‌های دهه فجر امسال با شعار محوری «ایران استوار، ۴۴ سال افتخار» تا ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha