امام جمعه شاهرود: انقلاب اسلامی هویت‌بخش و سرمنشا بسیاری از نعمت‌ها است

شاهرود – ایرنا – امام جمعه شاهرود گفت: انقلاب اسلامی هویت‌بخش و سرمنشا بسیاری از نعمت‌های پنهان و آشکار برای ملت ایران است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام عباس امینی روز چهارشنبه در دیدار جمعی از مسوولان شاهرود که به مناسبت گرامیداشت دهه فجر در محل حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: انقلاب سال ۵۷ نعمت الهی بود که خداوند متعال با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری به ما هدیه داد، شکرگزاری راه حفظ این نعمت بی‌نظیر است.

وی با بیان اینکه حفظ انقلاب در گرو رعایت اصول آن است، ابراز کرد: دشمنان در زمان‌های مختلف طی ۴۴ سال گذشته همواره به دنبال ضربه زدن به اصول انقلاب بودند.

حجت الاسلام امینی به روایتی از امام جواد (ع) اشاره کرد و گفت: نعمتی که سپاسگزاری نشود به مانند گناه نابخشودنی است.

امام جمعه شاهرود با اشاره به اینکه برخی نعمت‌ها آشکار، پنهان و مولد هستند، اظهار کرد: اگر کسی در انقلاب اسلامی نسبت به دین و دینداری مردم کمتر توجه کند در برابر این نعمت ناشکری کرده است.

وی با بیان اینکه شناسنامه انقلاب ما بر پایه دین است، اظهار کرد: امروزه اگر مسوولی در نظام دغدغه دین نداشته باشد، ناسپاسی کرده است.

وحدت و همدلی از مصادیق شکرگزاری است

حجت الاسلام امینی وحدت را یکی دیگر از مصادیق شکرگزاری برشمرد و تصریح کرد: اگر از اصل اتحاد، همدلی و یکپارچگی قدردانی نشود، اصل انقلاب آسیب خواهد دید.

امام جمعه شاهرود زمان سپری شده از دهه فجر سال گذشته تاکنون را «سال انقلاب» دانست و گفت: خدمات و دستاوردهای که طی این بازه زمانی به مردم شهرستان ارایه شده توسط مسوولان برای شهروندان تبیین شود.

وی به اغتشاشات چند ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: دشمنان برای اصل نظام نقشه‌های پیچیده‌ای کشیده بودند که با همراهی نکردن مردم، چهره‌های واقعی آنها نمایان شد و این فتنه‌گران نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه مهمترین وظیفه مسوولان خدمت‌رسانی مطلوب به مردم است، ابراز کرد: خدمت صادقانه، خالصانه و ایجاد امید بین مردم باید در دستور کار مدیران و مسوولان قرار داشته باشد.

طرح‌ها و اعتبارات دهه فجر امسال نسبت به پارسال ۳۰۰ درصد افزایش داشت

معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود هم در این نشست به تبیین برنامه‌ها و طرح‌های گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ۱۸۳ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری بالغ بر ۸۱۳ میلیارد و ۲۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان همزمان با دهه‌فجر در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

ابوطالب جلالی با اشاره به اینکه اعتبارات و طرح های دهه فجر امسال نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است، افزود: با اجرای طرح‌های اقتصادی برای ۳۲۴ نفر به طورمستقیم شغل ایجاد می‌شود.

فرماندار ویژه شاهرود از آغاز عملیات اجرایی ۲۴ طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: این طرح‌ها با اعتباری بالغ بر ۶۶۵ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در دهه فجر امسال کلنگ زنی می‌شود.

وی بیان اینکه مدیران اجرایی باید با تلاش بیشتر به دنبال رفع مشکلات مردم باشند، ابراز کرد: مردم با وجود دسیسه‌ها و فتنه‌های دشمنان هنوز پای دستاورد و آرمان‌های انقلاب و امام خمینی (ره) ایستاده‌اند.

امام جمعه شاهرود: انقلاب اسلامی هویت‌بخش و سرمنشا بسیاری از نعمت‌ها است

به گزارش ایرنا، فرماندار شاهرود با همراهی فرماندهان نظامی، انتظامی و مدیران دستگاه‌های اجرایی به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در برنامه هایی مانند دیدار با امام جمعه، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، رژه موتوری نیروهای مسلح، نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان امام خمینی (ره) و دیدار با خانواده شهید، در نخستین روز از دهه فجر حضور یافتند.

۲۰۷ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتباری افزون بر یکهزار و ۴۷۸ میلیارد و ۶۹۸ میلیون تومان دهه فجر در شهرستان شاهرود افتتاح و آغاز می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha