۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 1357
کد خبر: 85016464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آسوشیتدپرس: سفر بلینکن نمایش محدودیت های واشنگتن در منطقه بود

تهران-ایرنا- آسوشیتدپرس در گزارشی درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به سرزمین های اشغالی نوشت که این سفر محدودیت های واشنگتن در منطقه را برجسته کرد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، سفر دو روزه «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا به منطقه در حالی روز سه شنبه پایان یافت که هیچ علامت مشخصی از پیشرفت در کاهش تنش های بی سابقه بین فلسطینی ها و "اسرائیلی ها" نسبت به سال های گذشته مشاهده نمی شود.

این منبع افزود: نتیجه ضعیف دیدار بلینکن از منطقه نشان داد که دولت بایدن نفوذ چندانی روی کابینه جدید (رژیم) اسرائیل ندارد، این سفر موضع فلسطینی ها را تایید کرد که آمریکا یک میانجی گر صادق در قضیه فلسطین نیست و به حمایت از تل آویو تمایل دارد.

در همین رابطه، «اوریت استروک» عضو کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به دیدار بلینکن و درخواست های وی از تل آویو برای رعایت حقوق فلسطینی ها گفت: ما پنجاهمین ایالت آمریکا نیستیم.

کارشناسان رژیم صهیونیستی و فلسطینی ها معتقدند که طرح سازش مرده است و نظرات کارشناسان آسوشیتدپرس نیز این موضوع را تایید می کند که اکنون تنها گروه های مقاومت هستند که در قضیه فلسطین تاثیرگذار و تصمیم گیرنده هستند.

«یارا هواری» یک کارشناس اندیشکده «الشبکه» در واشنگتن در این باره به آسوشیتدپرس گفت: دیدار بلینکن یک دیدار کلیشه ای بود، آمریکا میانجی صادقی نیست و نمی دانم چطور می خواهد راه حلی برای تامین حقوق بنیادین فلسطینی ها ارائه کند.

«میکائیل اورن» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در واشنگتن نیز، فساد و استبداد «محمود عباس» به عنوان رئیس تشکیلات خودگردان را عامل شکست مذاکرات سازش اعلام کرد و گفت: تل‌آویو گزینه ای در میان فلسطینی ها در مقابل خود نمی بیند.

تحلیل کارشناسان آسوشیتدپرس نشان می دهد که اکنون آمریکا به شدت نگران وقوع انتفاضه سوم است.

در این رابطه، «هارون دیوید میلر» مشاور سابق کاخ سفید معتقد است اکنون فقط آمریکا دنبال جلوگیری از انفجار وضعیت در سرزمین های اشغالی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha