۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85016472
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پولادگر: ورزش زورخانه‌ای نماد تمدن ایرانی‌ها است

تهران- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: ورزش زورخانه‌ای نماد تمدن و هوشمندی ایرانی‌ها است که در این سال‌ها مغفول مانده و ترویج آن موجب تقویت عشق‌ قهرمانان و ورزشکاران به میهن خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان امروز (چهارشنبه) در مراسم آیین نواختن زنگ انقلاب اسلامی در زورخانه شهید فهمیده تهران، ضمن تبریک ولادت باسعادت حضرت جوادالائمه و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که انقلاب اسلامی ۴۴ ساله شد که از بدو تولد، قدرتش در مردمی بودن و مردمی ماندن نشان داده و همواره جلوه‌گر و خار چشم دشمنان بوده است.

وی اظهار داشت: شاید جوان‌ترها در خاطرشان نباشد ولی آن‌هایی که قدری بزرگ‌تر و با تجربه‌تر هستند حتما به‌خوبی یادشان است که در روز ورود حضرت امام راحل (ره)، استقبال باشکوهی از ایشان انجام شد.

پولادگر مردمی بودن را بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب اسلامی دانست و افزود: آن‌چه تاکنون نظام را حفظ کرده، مردمی بودن است و در همین راستا دشمن، مردمی بودن کشور ایران را می‌داند و قصد دارد اعتماد مردم را نسبت به نظام سرد کنند، ولی باز مردم نشان دادند که پایبند و عاشق انقلاب‌شان هستند. قطعا این همراهی و هم‌دلی مردم حاصل خون پاکی است که برای ثبات انقلاب اسلامی ریخته شده است و ما قدردان خون شهدا هستیم.

وی همچنین ورزش زورخانه‌ای را نماد تمدن و هوشمندی ایرانی‌ها دانست و خاطر نشان کرد: ورزش زورخانه و پهلوانی در این سال‌ها مغفول مانده است و ترویج این ورزش در بین ورزشکاران مخصوصا قهرمانان به‌عنوان یک ورزش ملی موجب تقویت عشق‌شان به میهمن خواهد بود.

پولادگر تصریح کرد: برای توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای که قطعا قدیمی‌ترین ورزش همراه با نمادهای فرهنگی و اخلاقی است، تلاش می‌کنیم. یقینا ورزشکاران و قهرمانان ما امروزه بیشتر از هر زمان دیگر به آموزه‌های اخلاقی و دینی نیاز دارند. چه خوب است که ورزشکاران در حاشیه و در کنار هررشته ورزشی که می‌پردازند در جهت تقویت پایبندی به انقلاب اسلامی تلاش کنند و امیدوارم انقلاب اسلامی هچون گذشته در جهان سرافراز و سربلند باشد.

مراسم آیین نواختن زنگ انقلاب همچون سراسر کشور با حضور سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای و مریم کاظمی‌پور معاون بانوان وزارت ورزش و جوانان در زورخانه شهید فهمیده تهران برگزار شد.

مهرعلی باران‌چشمه رییس فدراسیون زورخانه‌ای و پهلوانی، سیدمحمد شروین اسبقیان رییس فدراسیون جانبازان و معلولین، علی جوادی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و مهدی میرجلیلی رییس بسیج ورزشکاران نیز در این مراسم حضور داشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha