۱۰۰ مدرسه پس از انقلاب به فضاهای آموزشی دزفول اضافه شده است

دزفول-ایرنا- مدیر آموزش و پرورش دزفول گفت: ۱۰۰ مدرسه پس از انقلاب اسلامی به فضاهای آموزشی شهرستان دزفول به ویژه در مناطق حاشیه ای و روستاها اضافه شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیرظاهرطحان روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات مدیریت آموزش و پرورش دزفول افزود: ۸۵ مدرسه دزفول قبل از انقلاب ساخته شدند و هشت سال جنگ را نیز تحمل کردند اکنون این مدارس با وجود نداشتن شرایط مناسب هنوز پابرجا هستند و مورد استفاده قرار می گیرند.
وی ادامه داد: انتظار می رود این مدارس با قدمت بالا نظیر مکتب زینب، ایمان، کاشف و ۱۳ فروردین نوسازی شوند و در اختیار دانش آموزان قرار گیرند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: سالانه مبالغی برای آب و فاضلاب و برق این مدارس هزینه می کنیم ولی در واقع این مدارس باید بعد از جنگ تخریب و بازسازی می‌شدند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در این نشست به توسعه مدارس دزفول اشاره کرد و گفت: سال گذشته هفت هزار و ۵۰ دانش آموز پایه اول در دزفول ثبت نام شدند؛ امسال این تعداد به هشت هزار و ۴۰۰ دانش آموز رسید که نیازمند افزایش فضای آموزشی هستند.
ظاهر طحان اظهارکرد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و ابزارهای تشویقی که الان برنامه ریزی شده باید برای سالهای آینده توسعه فضای آموزشی و مدارس را در نظر گرفت.

وی با تاکید بر لزوم تدارک فضای آموزشی برای یکهزارو ۵۰۰ دانش آموز جدید بیان کرد: ایده آل این است که همه مدارس تک شیفت باشند و معلمان ساعت اضافه تدریس نکنند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با پیش بینی اضافه شدن ۲ هزار دانش آموز تا ۶ سال دیگر افزود: کیفیت و زیبایی مدارس نباید از خانه‌ها کمتر باشد؛ در واقع باید جذبه کلاس درس از خانه بیشتر باشد تا دانش آموزان به تحصیل رغبت کنند.

وی ادامه داد: هرچه فضای ورزشی در مدارس بیشتر توسعه یابند شاهد پیشرفت در آموزش و پرورش خواهیم بود.

ظاهر طحان بیان کرد: بعضی از مدارس و همکاران به گونه ای کار می کنند که دانش آموزان هنگام رفتن به خانه ناراحت هستند و دانش آموزان برای رفتن به مدرسه لحظه شماری می کنند.
مبالغ هرینه شده در مدارس برای والدین شفاف سازی شوند

مدیر آموزش و پرورش دزفول درخصوص اخذ پول در مدارس گفت: گرفتن وجه از اولیا برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه با تشخیص مدیر طبیعی است که میزان وجه هم در شورای آموزش و پرورش مصوب می‌شود.

وی افزود: نحوه هزینه‌ها باید برای تهیه فرم، کتاب، بیمه و موارد دیگر برای اولیای دانش آموزان شفاف سازی شود.
ظاهر طحان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش آموزان آماده دریافت مطالب آموزشی و پرورشی با نگاه خود هستند، اظهار کرد: نیازمند آموزش و پرورش با هم هستیم هرگاه یکی از این موارد نادیده گرفته شود نخبگی را از دست می‌دهیم.

وی افزود: دانش آموز هم باید به مسائل آموزشی و علمی و هم به مسائل دینی، مذهبی و اعتقادی مسلط شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به پیشرفت نمرات دانش آموزان این شهرستان گفت: سال گذشته با وجود یک ماه برگزاری کلاس حضوری، در امتحان کتبی نهایی حدود یک نمره رشد داشتیم؛ الان بازتاب امتحانات نهایی با توجه به حضوری شدن کلاس‌ها خوب ارزیابی شده است.

۸۰ نفر از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان در دزفول بکار گرفته شدند
ظاهرطحان درخصوص کمبود معلم در شهرستان دزفول نیز گفت: حدود ۸۰ نفر از دانشجویان سال آخر دانشگاه فرهنگیان با مجوز وزیر به کار گرفته شدند که در عوض از کارورزی معاف شدند.
وی با اشاره به تامین تعدادی معلم از نیروهای طرح امین و نیروهای اضافه کار بازنشسته افزود: امسال نیز با کمبود نیرو مواجه بودیم ولی سال آینده این مشکل مرتفع می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش دزفول اظهار کرد: دزفول ۸۰ هزار دانش آموز، ۴۰۰ فضای آموزشی و حدود چهارهزار و ۵۰۰ فرهنگی دارد که رتبه‌های علمی پرورشی و آموزشی زیادی طی امسال کسب کرده‌اند.

وی با اشاره به جذب اعتبار برای تکمیل معلم سرای دزفول افزود: برای تکمیل این معلم سرا با پیگیری‌های انجام شده ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اخذ شد.

رسانه ها روحیه امید را در جامعه زنده کنند
مدیر آموزش و پرورش دزفول در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت کار رسانه ها و ضرورت ارتقای سواد رسانه تاکید کرد و گفت: دشمن طبق شنیده ها اخباری طراحی و منتشر و از فرصت‌های ما برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند.
وی افزود: بهترین خدمت در شرایط فعلی بر عهده رسانه‌هااست زیرا رسانه با یک خبر می‌تواند امید را در دل ملت زنده و شرایط موفقیت را برای مردم فراهم کند.
ظاهر طحان بیان کرد: شرایط به گونه ای است که تلاش‌های دیگران باعث امیدواری و انتشار اخبار مشکلات باعث ناامیدی می‌شود.
وی شرایط کشور را نیازمند امید و خدمت دانست و افزود: اگر خدمات کمتر شوند به دشمن خدمت کردیم.

مسابقات قرآنی برای نخستین بار به میزبانی آموزش و پرورش دزفول برگزار می‌شود
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه برای اولین بار مسابقات سراسری قرآن و مدیحه سرایی به میزبانی دزفول برگزار می‌شود، گفت: در شرایطی که به قرآن هتک حرمت شده برگزاری این مسابقات بسیار ارزشمند است و حضور نخبگان قرآنی در دزفول پربرکت خواهد بود.

وی افزود: این مسابقات سراسری در ۲ گروه دختر و پسر در دزفول برگزار می‌شوند که افتتاحیه آن روز جمعه در حسینیه ثارالله است.

ظاهر طحان با بیان اینکه ۱۵۰ دانش آموز پسر و ۵۰ همراه به مدت سه روز در این مسابقات با یکدگیر به رقابت می‌پردازند، بیان کرد: اختتامیه مسابقات پسران روز یکشنبه خواهد بود و مسابقات دختران نیز به مدت سه روز از سه شنبه تا پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سه نفر از هر گروه به عنوان نفرات ممتاز انتخاب می شوند، افزود: نخبگان قرآنی پسران از استان‌های البرز، سمنان، خوزستان، مازندران، آذربایجان شرقی، اردبیل، فارس، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، ایلام و یزد در دزفول حضور می.یابند.

مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه برترین های مسابقات قرآنی استانها در این مسابقات که به عنوان شهدای منا مزین شده به رقابت می پردازند، گفت: دانش آموزان دختر نیز از استان‌های فارس، آذربایجان شرقی، البرز، قم، یزد، گلستان، خوزستان و خراسان رضوی شرکت خواهند داشت.
وی ادامه داد: برای مسابقات همخوانی و مدیحه سرایی قرآن کمیته‌های ۱۲ گانه تشکیل شده‌اند و از یک ماه پیش پشتیبانی می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش دزفول بیان کرد: محفل انس با قرآن و مدیحه سرایی نیز در حاشیه این مسابقات تدارک دیده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha