۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۵
کد خبر: 85016570
T T
۱۲ نفر

برچسب‌ها

افزایش آمادگی دفاعی تایوان در واکنش به رزمایش هوایی ارتش چین

تهران- ایرنا - تایوان با آماده باش نیروی دریایی و فعال کردن سیستم های موشکی نسبت به رزمایش ۳۴ هواپیمای نظامی و ۹ کشتی جنگی چین در اطراف این جزیره واکنش نشان داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از سی ان ای، آرایش نظامی بزرگ چین در حالی که این کشور از افزایش آمادگی برای محاصره و یا حمله به تایوان خبر داده است در میان رهبران ارتش آمریکا که از متحدان کلیدی تایوان است نگرانی هایی را بوجود آورده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد ۲۰ هواپیمای چینی روز گذشته از خط مرکزی در تنگه تایوان که به شکل غیررسمی از زمان جدایی چین و تایوان در جنگ داخلی ۱۹۴۹ منطقه حائل در نظر گرفته می شود عبور کردند. این وزارتخانه امروز اعلام کرد نیروهای ارتش تایوان به دقت و از نزدیک در حال رصدکردن شرایط برای واکنش به این فعالیت ها هستند.

ماه گذشته در یک نامه غیررسمی مایک مینیهان ژنرال نیروی هوایی آمریکا به افسران ارتش آمریکا دستور داد تا برای درگیری احتمالی میان آمریکا و چین پیرامون مسئله تایوان در سال ۲۰۲۵ آماده شوند. به دلیل درک قوی و بالای وی از ارتش چین و انعکاس اظهارات شخصی اش در آمریکا مسئله آمادگی برای مقابله با چین بالا گرفت.

پس از سفر نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه اوت سال گذشته تنش ها میان چین و آمریکا بر سر مسئله تایوان بالا گرفت. چین همواره تایوان را بخشی از خاک خود می داند و از تمام کشورهای جهان می خواهد به اصل چین واحد و تمامیت ارضی این کشور احترام بگذارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha