۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۱۷
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85016610
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هزار نفر از مزایای افتتاح خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان رشت بهره‌مند شدند

رشت – ایرنا - پروژه خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان رشت همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی توسط استاندار گیلان و رئیس مجمع نمایندگان استان بهره برداری شد و طی آن ۲۳ هزار نفر از جمعیت این مناطق از مزایای آن بهره مند شدند.

 پروژه خط انتقال آب سنگر به کوچصفهان بااعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد ریال با هدف تامین آب شرب با کیفیت و پایدار از تصفیه خانه بزرگ گیلان برای بخشی از جمعیت ۱۲ هزار نفری شهری  و ۱۱ هزار نفری روستایی به انجام و بهره‌برداری رسید.

همچنین امروزسه پروژه برق در استان با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی، تقویت ولتاژ و پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تلفات، کاهش بارگیری خطوط انتقال و برق‌رسانی به مشترکان توسط استاندار گیلان بهره برداری شد.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در این رابطه گفت: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت مربوطه، احداث یک فیدر ترانس ۶۳/۲۰ کیلوولت جانبازان رشت به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت مربوطه و خط کابلی ۶۳ کیلوولت دومداره تغذیه کننده پست سلیمانداراب رشت که در مدار قرار گرفته است.
بهمن داراب زاده افزود: این پروژه ها با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و نواحی اطراف آن، تقویت ولتاژ و پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تلفات، کاهش بارگیری خطوط انتقال و برقرسانی به مشترکان شهر رشت انجام شده است.
وی تصریح کرد: برای این سه پروژه حدود ۱۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از این طرح ها، برای ۸۰ نفر به صورت موقت و برای ۶ نفر بطور دائم اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

همچنین امروز ۲ واحد آموزشی در رشت هم از جمله پروژه های افتتاحی دهه فجر توسط استاندار بود که برای اجرای این واحدها با مجموع ۲۶ کلاس و زیربنای چهار هزار و ۱۹۶ زیربنا در ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده‌ است.

 استاندار گیلان در مراسم بهره برداری از این ۲ واحد آموزشی، نقش خیران مدرسه ساز را در توسعه نظام آموزشی غیر قابل انکار توصیف کرد و گفت: خداوند به خیران توفیق خدمت به نظام آموزشی را اعطا کرده است و آنان با احداث هر مدرسه‌ لبخند به لبان دانش آموزان می نشانند.

اسدالله عباسی افزود: توسعه نظام آموزشی  از برنامه های راهبردی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و ‌هرگونه هزینه در راستای ارتقای نظام آموزشی در واقع سرمایه گذاری برای آینده کشور است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به نوسازی، توسعه و احداث واحدهای آموزشی در استان گیلان اظهار کرد: واحدهای آموزشی مکانی برای تربیت و آموزش آینده سازان کشور است.

عباسی با بیان اینکه دشمن ذهن دانش آموزان و  قشر فرهنگی را نشانه گرفته، افزود: نوجوانان و جوانان کشورمان نشان دادند که پیوند قلبی میان مردم و انقلاب در جریان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha