دیپلماسی اقتصادی دولت سبب رشد ترانزیت از مرزهای خراسان رضوی شد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: رشد ۵۰ درصدی ترانزیت خروجی از پایانه‌های مرزی استان طی ۱۰ ماه امسال ، محصول دیپلماسی موفق دولت سیزدهم با همسایگان بوده است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از توفیقات دولت سیزدهم رشد ترانزیت خروجی از پایانه های مرزی سرخس، دوغارون و لطف آباد خراسان رضوی با ۵۰ درصد و به میزان یک میلیون و ۵۱ هزار تن بوده است.

وی بیان کرد: مجموع تردد به صورت صادرات، واردات و ترانزیت درپایانه های مرزی خراسان رضوی،۲۵۴ هزار و ۷۲ دستگاه با رشد ۱۸ درصدی طی سال جاری بوده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: در بازه زمانی ۱۰ ماهه امسال از نظر تناژ نیز سه میلیون و ۵۰۲ هزار تن کالا با رشد ۲۲ درصد از پایانه های مرزی استان جابجا شده است که این ارقام محصول دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم به لحاظ رفع تنگناهای ایجاد شده در دوره محدودیتهای کرونایی بویژه با کشور ترکمنستان بوده است.

وی افزود: در مجموع پایانه مرزی دوغارون ۲۲ درصد، لطف آباد ۳۶ درصد و سرخس ۴۲ درصد از ترانزیت خروجی یاد شده طی این مدت را پوشش داده اند.

شهامت اظهار داشت: با اجرای طرح های جامع پایانه های مرزی در استان و تسهیل تردد در این گذرگاه ها شاهد رشد بیشتر ترانزیت و تجارت از مسیر خراسان رضوی خواهیم بود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: در قالب طرح های یاد شده عملیات اجرایی طرح جامع پایانه مرزی دوغارون را شاهد خواهیم بود که به زودی قراردادی با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای آن منعقد خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha