تقویت زیرساخت برای پایدارسازی انرژی برق منطقه ای آذربایجان همزمان با جشن های انقلاب

تبریز - ایرنا- مدیرعامل برق منطقه ای آذربایجان گفت: افزایش اطمینان و پایداری شبکه به منظور تامین نیازهای جدید انرژی برق در بخش های صنعت، کشاورزی و خانگی منطقه از رویکردهای این شرکت در دولت مردمی است که بخشی از آن در ایام دهه فجر محقق می شود.

رسول اسماعیل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام اینکه همزمان با دهه مبارک فجر، ۱۱ پروژه برق رسانی شرکت برق منطقه ای آذربایجان با

مجموع ۴۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده و به بهره‌برداری می رسد، افزود: این پروژه ها در سه استان تحت پوشش این شرکت در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل اجرا شده است.

وی یکی از بزرگترین و مهمترین پروژه های آماده بهره برداری این شرکت در دهه فجر را فاز اول پروژه خط چهار مداره ۶۳.۲۳۰ کیلوولت کمی اباد به اردبیل را نام برد که ۱۳۰ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

وی از افزایش ظرفیت پست امامیه تبریز با هزینه ۶۰ میلیارد تومان، افزایش ظرفیت پست مسکن مهر تبریز با هزینه ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان و نصب و راه اندازی

دو بی خط ماکو- خوی در پست چالدران نیز با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خبر داد.

 تقویت زیرساخت برای پایدارسازی انرژی برق منطقه ای آذربایجان همزمان با جشن های انقلاب

گسترش پوشش برق در روستاهای آذربایجان شرقی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نیز با اعلام اینکه همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی صدها پروژه برق رسانی شهری و روستایی این شرکت با هزینه‌۲۸۶ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان بهره برداری می شود، برق رسانی به ۱۱ روستای بدون برق استان را از جمله این طرح ها عنوان کرد.

اکبر فرج نیا اظهار داشت: برای برق رسانی به این روستاها که عمدتاً در مناطق سخت گذر واقع شده‌اند، ۱۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی این روستاها را شامل روستاهای ایلانکش، چریق، طوق، قشلاق لاچین، سردرق، و گویران در شهرستان کلیبر، روستای تاتلار در شهرستان اهر، روستای سرکاب خالصه در شهرستان هوراند، روستای نارین آباد در شهرستان بستان آباد، روستای ییلاق انیق در شهرستان جلفا و روستای شورجه قاسم در شهرستان میانه اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان به شبکه برق متصل هستند، گفت: همزمان با دهه مبارک فجر، عملیات اجرایی برق رسانی به روستای "همان" در شهرستان خداآفرین نیز با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان آغاز می‌ شود.

فرج نیا اظهار داشت: به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، صدها پروژه بزرگ و کوچک برق رسانی در قالب پروژه های توسعه و بهسازی شبکه برق روستاهای شامل "طرح ملی بهارستان" با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۵ میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان، پروژه های توسعه و احداث، جهت تامین برق متقاضیان شهری و روستایی با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۹۴۵ میلیون تومان و پروژه های اصلاح و ساماندهی شبکه‌های برق شهری و روستایی (علاوه بر طرح ملی بهارستان) با هزینه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد و ۷۸۴ میلیون تومان بهره برداری می شود.

به گزارش ایرنا، سه هزار و ۳۰۴ طرح همزمان با دهه فجر در آذربایجان شرقی افتتاح و به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha