ال پائیس: اسپانیا تانک لئوپارد به اوکراین می‌دهد

تهران - ایرنا - روزنامه ال پائیس روز چهارشنبه به نقل از منابع دولتی اسپانیا نوشت که این کشور قصد دارد چهار تا ۶ دستگاه تانک "لئوپارد ۲ ای ۴" ساخت آلمان به اوکراین تحویل دهد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ الپائیس افزود که شمار واقعی تانک های ارسالی به اوکراین به شرایط تانک های رزمی موجود در زرادخانه و تعداد تانکی که دیگر کشورهای تصمیم دارند در نهایت به اوکراین تحویل دهند، بستگی دارد.

سخنگوی وزارت دفاع اسپانیا از اظهارنظر در این باره خودداری کرد.

کی یف هم زمان با تلاش های زیاد مسکو برای پیشرفت بیشتر در شرق اوکراین، توانسته از ۱۲ کشور غربی قول ارسال تانک های رزمی برای دفع حملات نیروهای روسیه را دریافت کند.

دمیتری کوله با وزیر امور خارجه اوکراین روز سه شنبه گفت که دولتش انتظار دارد در نخستین مرحله، میان ۱۲۰ تا ۱۴۰ تانک ساخت غرب از ۱۲ کشور دریافت کند که شامل لئوپارد ۲ ساخت آلمان، چلنجر ۲ ساخت انگلیس و ام یک آبرامز ساخت ایالات متحده می شود.

وی افزود: کیف روی موافقت پاریس با تحویل تانک های لوکلرک ساخت فرانسه هم واقعا حساب می کند.

به گزارش ایرنا، یک مقام ارشد پنتاگون در گفتگو با روزنامه واشنگتن‌پست تایید کرد که ناامیدی فزاینده‌ای در پنتاگون بین کسانیکه خواهان کمک‌های بیشتر به اوکراین هستند، وجود دارد، زیرا دیدگاه‌های آنان از سوی کسانی که رویکرد محتاطانه‌تری برای ارسال کمک‌های نظامی دارند، با مشکل مواجه شده است.

امتناع صریح جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا از پذیرش درخواست اوکراین برای دریافت جنگنده‌های اف-۱۶ تردید پنتاگون را به همراه داشته مبنی بر اینکه کاخ سفید در مورد برخی از درخواست‌های تسلیحاتی اوکراین در ابتدا با آنها مخالفت ورزیده و در نهایت ارسال آنها را تایید کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha