فرماندار: بحث آلودگی شهر زرقان قابل کتمان نیست

شیراز- ایرنا- فرماندار شهرستان زرقان گفت: بحث آلودگی هوای شهر زرقان مرکز این شهرستان به واسطه فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی متعدد قابل کتمان نیست و یک دغدغه است.

به گزارش ایرنا، احسان خازن، چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در زرقان افزود: در گام نخست باید این شناخت در مسئولان ایجاد شود که آلایندگی در شهر زرقان هست و برای حل این مشکل باید چاره اندیشی کرد.
وی ادامه داد: البته بحث آلایندگی در این شهر یک مساله چند وجهی است و هستند کارخانه هایی که حدود نیم قرن قبل در این منطقه بدون توجه به برخی استانداردها ایجاد شده اما تعطیل کردن آنها هم ممکن نیست.
خازن اضافه کرد: امروز اگر بخواهیم یک واحد صنعتی آلاینده را تعطیل کنیم از آن طرف ۵۰ یا ۱۰۰ کارگر آن بیکار می شوند و این مشکلات دیگری را ایجاد می کند.
فرماندار زرقان، با اشاره به تشکیل کارگروه محیط زیست و توسعه پایدار این شهرستان گفت: به دنبال تشکیل این کارگروه، اداره کل محیط زیست برای نخستین بار اعلام کرد که به هیچ وجه اجازه راه اندازی هیچ واحد آلاینده ای را این شهرستان نمی دهد.
خازن گفت: بر این اساس اگر بنا است که شهرک صنعتی در شهرستان زرقان شکل گیرد حتما باید صنایع پاک در این شهرک راه اندازی شوند.

پارک ملی بمو با حساسیت حفاظت می شود
وی، یکی از مهم‌ترین مبانی توسعه را حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: یکی از مناطق طبیعی و بکر پارک ملی بمو است که حفاظت از آن با حساسیت دنبال می شود.
خازن اضافه کرد: در بحث تغییر کاربری پاک ملی بمو تاکنون مبحثی مطرح نشده اما قطعا هم شخص آیت الله رئیسی رئیس جمهور، هم استاندار فارس و هم اینجانب نسبت به حفاظت از محیط زیست و گونه‌های مختلف جانوری این پارک حساس هستیم.
فرماندار زرقان ادامه داد: برای حفاظت از این پارک به مدیر کل محیط زیست استان پیشنهاد دادیم که حفاظت پهپادی از پارک ملی بمو در دستور کار قرار گیرد و نیمی از هزینه آنرا محیط زیست متقل شود و نیم دیگر را فرمانداری زرقان تا بتوان از هرگونه تخلف در محدوده این پارک جلوگیری کرد.
بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس است. این پارک که نامش را از کوه بمو گرفته است در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد.
این پارک حدود ۴۰ سال است مورد حفاظت قرار گرفته و در شهرستان های زرقان و شیراز و در مسیر تخت جمشید واقع شده‌است.
پارک ملی بمو ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است.

افتتاح و کلنگ زنی ۳۵ پروژه دهه فجر با ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار
فرماندار شهرستان زرقان، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر گفت: در این ایام شاهد افتتاح و کلنگ زنی ۳۵ پروژه با عتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیارد تومان خواهیم بود.
خازن افزود: از مهم‌ترین این پروژه ها می توان به افتتاح بزرگترین کشتارگاه صنعتی جنوب کشور با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و افتتاح یک واحد مرغ تخمگزار و بسته بندی با اعتبار یک هزار میلیارد ریال اشاره کرد.
وی ادامه داد: با توجه به سکونت افزون بر ۵۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در شهرستان زرقان و نیاز آنها به دریافت خدمات بهداشتی و درمانی، ساخت یک درمانگاه که تامین اجتماعی بیش از ۱۰ سال پیگیر آن بود با حضور یک فرد خیر عملیاتی شد که امروز این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با توجه به تخصیص اعتبار ۵۴ میلیارد تومانی به آن، امیدواریم دهه فجر سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

فرماندار: بحث آلودگی شهر زرقان قابل کتمان نیست
ارائه خدمات شهرداری به شهروندان زرقان بدون مراجعه حضوری

شهردار زرقان هم گفت: با توجه به رونمایی از شهرداری الکترونیک در دهه فجر امسال، شهروندان این شهر برای دریافت خدمات مختلف نیاز به مراجعه حضوری به شهرداری نخواهند داشت.
محمود صانعی افزود: همچنین شهروندان می توانند از طریق نرم افزار طراحی شده، مسائل و مشکلات خود را به شهرداری منتقل کنند تا نسبت به بررسی و ارائه پاسخ مناسب به آن مسائل در کوتاه ترین زمان ممکن اقدام شود.
وی، یکی از برنامه های شهرداری زرقان در حوزه عمرانی طی یک سال گذشته را تکمیل طرح ها و پروژه های نیمه تمام دانست و گفت: از جمله این طرح ها می توان به احداث و راه اندازی پمپ بنزین شهر زرقان اشاره کرد و همچنین سینمای این شهر که تا پایان امسال آماده بهره برداری می شود.
شهرستان زرقان در فاصله ۲۵ کیلومتری شمال شرقی شیراز قرار دارد.

فرماندار: بحث آلودگی شهر زرقان قابل کتمان نیست
اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه توسط کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دهه فجر در فارس
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد هم چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: با توجه به اینکه امسال ریاست کمیته نیروهای مسلح ستاد بزرگداشت دهه فجر در فارس بر عهده ارتش است، همزمان با این ایام شاهد اجرای بیش از ۱۰۰ عنوان برنامه شاخص از سوی این کمیته خواهیم بود.
امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن دهه مبارک فجر افزود: این کمیته متشکل از تمام نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و فراجا مستقر در استان است و تاکنون نیز جلسات مختلف در این کمیته با حضور اعضای آن تشکیل و اجای برنامه‌های متنوعی به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر اط سوی این کمیته پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: این برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و ایثارگران برگزار خواهد شد.
فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این ایام تشکیل کارگروه جهاد تبیین در مدارس است که در دستور کار کمیته نیروهای مسلح قرار گرفت. علاوه بر این، برگزاری بالغ بر ۵۰۰ ریز برنامه نیز در پادگان‌های ارتش در منطقه فارس همزمان با دهه مبارک فجر پیش بینی شده است.
ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویراحمد افزود: در اجرای این برنامه‌ها از ظرفیت نیروهای فعال و همچنین جوانان استفاده خواهد شد و می کوشیم تا با کمک نیروهای مسلح برنامه های دهه فجر امسال که با اعیاد ماه رجب همزمان شده را بسیار با نشاط تر و پررنگ‌تر برگزار کنیم.
سرتیپ رضایی افزود: آغازگر برنامه‌های دهه فجر رژه موتوری نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و فراجا در نخستین روز از دهه مبارک فجر از فرودگاه شیراز به سمت گلزار شهدای دارالرحمه بود و به دنبال آن آیین تجدید میثاق با شهدا با حضور یگان موزیک و کارکنان نیروهای مسلح در گلزار شهدا برگزار شد.
وی افزود: در ساعت هفت صبح روز جمعه ۱۴ بهمن نیز پیاده‌روی نیروهای مسلح و کارکنان ادارات در تپه نورالشهدا شیراز همراه با برنامه‌های فرهنگی را خواهیم داشت.
او اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های کمیته نیروهای مسلح ستاد دهه فجر می توان به اجرای برنامه سلام خواهر من در حوزه عفاف و حجاب، برپایی کمپین گاز ملی، حق همه به منظور فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف گاز و برپایی مواکب فرهنگی در اعیاد ماه رجب و مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن اشاره کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha