مجتمع انبارهای چای امین‌آباد مقصد دیگری در سفر رئیس جمهور به شهرستان ری

شهرری - ایرنا - آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز /پنجشنبه/ در ادامه بازدید از طرح‌های شهرستان ری، از مجتمع انبارهای چای امین آباد بازدید و دستورات لازم برای ساماندهی این مرکز را صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتمع انبارهای امین آباد معروف به انبار چای، در دهه ۴۰ تاسیس شده و در سال ۱۳۹۰ در اجرای مصوبه هیات تسویه، سازمان چای که از نهادهای زیر مجموعه وزارت بازرگانی سابق بوده منحل و اموال و دارایی های آن از جمله این مجتمع به نام سازمان مرکزی تعاون روستایی منتقل شده است.

مساحت این مجتمع به ۷۹ هزار متر مربع می رسد که هشت سوله با زیر بنای ۳۸ هزار و ۶۷۰ متر مربع و سه باب ساختمان اداری به مساحت یک هزار و ۴۱۵ متر مربع دارد.

این مجتمع دارای امتیازاتی مانند آب، برق، گاز و تلفن به همراه محوطه سازی با روکش آسفالت و محوطه پارکینگ مجهز به باسکول های توزیع بارهای سبک و سنگین، ساختمان آتش نشانی، حمل و نقل، تعمیرگاه و پست برق، موتورخانه، رستوران، آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و منع ذخیره آب است.

در دور نخست سفر رئیس جمهور به استان تهران در سال ۱۴۰۰، اختصاص ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل بار انداز محصولات کشاورزی امین آباد توسط سازمان برنامه و بودجه کشور، همچنین برای تکمیل و ارسال طرح سردخانه سه هزار تنی با برآورد اعتباری ۲۰ میلیارد تومان و تهبه برآورد بازسازی و تجهیز مشاعات و امکانات مجتمع به مبلغ ۱۰ میلیارد تومان تصویب شد.

تاکنون سالن شماره ۱ به صورت اجاره ای به اتحادیه مرکزی تعاونی های روستایی و کشاورزی برای ایجاد پایانه فروش محصولات پروتئینی تحت سامانه توزیع هوشمند با هزینه کرد تقریبی هشت میلیارد تومان از منابع خود این اتحادیه واگذار شده است.

همچنین ۱۸ غرفه عمده فروشی محصولات کشاورزی در فاز نخست توسط اتحادیه تعاونی های روستایی ایجاد و مزایده برای هفت سالن و امکانات باقی مانده از طریق سامانه ستاد دولت در ۲ مرحله برگزار شده است.

راه اندازی پایانه بار محصولات کشاورزی جنوب استان تهران در امین آباد

محمد بشارت معاون هماهنگی امور عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به برنامه ریزی های انجام شده برای این مجتمع انباری اشاره کرد و گفت: این مجتمع از اموال راکد دولتی است که با وجود برخورداری از ارزش مادی بسیار بالا، به طور کامل مورد بهره برداری قرار نگرفته است.

وی تاکید کرد: حضور رئیس جمهور می تواند گشایشی برای فعال سازی این مجتمع انباری باشد تا با راه اندازی پایانه بار محصولات کشاورزی سرمایه راکد دولت را در مدار بازدهی قرارداد.

بشارت ارزش اعیان و اعصار این مجتمع انباری بسیار بالا دانست و افزود: در عمل با بهره برداری نکردن از چنین مجموعه ای که تمامی زیر ساخت های مورد نیاز را در خود جای داده، سرمایه کلانی در شهرری به صورت راکد درآمده است که می تواند در این سفر با دستور رئیس جمهور فعال و مولد شود.

روستای امین آباد در استان تهران،شهرستان ری ، بخش مرکزی و دهستــــان غنی آباد و در حریم منطقه ۲۰ شهرداری تهران در ارتفاع ۱۰۴۰ متر از سطح دریا واقع شده است .

این روستا در قسمت غربی دهستــان غنی آباد و در حاشیه شهرری واقع شده است که از سمت شمال به کوه بی بی شهربانو، شمال غربی به بیمارستان روانپزشکی رازی با وسعت ۷۰۵ هکتار جز بزرگترین بیمارستان های خاورمیانه بشمار می رود و از سمت شرق به کارخانه سیمان تهران و کارخانه ذوب مس و مرکز تحقیقاتی دامپزشکی دانشگاه تهران و جاده خاوران ، از سمت غرب به شهرک نسوز و از جنوب به اراضی کشاورزی با وسعت ۱۰۰۰ هکتار که حدود ۷۰۰ هکتار آن قابل کشت از قبیل (گندم،جو،یونجه،بلال و...) محدود می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha