۱۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۱۲
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85017142
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز گردشگری سلامت و پذیرش بیماران خارجی در گناباد صادر  شد

گناباد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گناباد گفت: همزمان با نخستین روز از دهه فجر و به‌دنبال پیگیری‌های مستمر قبلی مجوز گردشگری سلامت و پذیرش بیماران از کشورهای خارجی برای بیمارستان علامه بهلول گنابادی این شهرستان صادر شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا احمدی عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: پس از بازدید رئیس اداره گردشگری سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی دو ماه گذشته از تمهیدات دانشگاه علوم پزشکی گناباد برای راه اندازی بخش بیماران بین‌الملل و بررسی های لازم امروز این مجوز صادر و ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: بیمارستان علامه بهلول گنابادی با دریافت گواهینامه IPD امکان پذیرش بیماران بین‌الملل را بدست آورد و این مساله با توجه به مزایای گردشگری سلامت در توسعه دانشگاه و منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی گناباد اظهار داشت: کسب مجوز پذیرش بیماران خارجی در بیمارستان علامه بهلول گنابادی مقدمه اصلی در مسیر تحقق گردشگری سلامت در منطقه به شمار می رود و با توسعه کمی و کیفی این مساله ضمن افزایش ضریب اشغال تخت بیمارستان فوق و درآمدزایی، نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه از جمله رونق بازار، فروش محصولات شهرستان و بوم گردی‌ها خواهد داشت.

وی گردشگری سلامت را یکی از اصلی ترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد و افزود: جلسات و پیگیری‌های مختلفی در راستای تحقق این هدف طی سنوات گذشته صورت گرفت.

احمدی با اشاره به وجود پزشکان متخصص در رشته‌های مختلف و همچنین ماندگاری ۱۰۰ درصدی پزشکان متخصص در ۹ رشته‌ تخصصی در شهرستان‌های تابعه این دانشگاه (گناباد و بجستان) خاطرنشان کرد: علاوه بر وجود ساختمان، زیرساخت‌ها و تجهیزات به روز و استاندارد بیمارستان علامه بهلول گنابادی، حضور حدود ۷۰ متخصص در رشته‌های پزشکی و پرسنل پرستاری مجرب موجب شده است تا خدمات متنوع درمانی از جمله عملهای جراحی پیچیده در این بیمارستان انجام شود.

شایان ذکر است IPD مخفف عبارت International Patient Department، به معنای بخش بیماران بین‌المللی است و دریافت این مجوز برای بیمارستان‌ها و کلینیک‌هایی که قصد دارند بیماران بین‌المللی را پذیرش نمایند، الزامی است.

یادآور می شود: بیمارستان علامه بهلول گنابادی با توجه به امکانات و تجهیزات به روز درمانی رتبه نخست اعتباربخشی خدمات پزشکی را از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پززشکی در سال گذشته کسب کرد.

کسب این رتبه برتر طی ۴۰ سال گذشته و در مراکز درمانی و بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گناباد در شهرستان‌های گناباد و بجستان بی سابقه بوده است.

با توجه به بهره برداری طرح احداث فرودگاه گناباد در دو هفته آینده کسب مجوز گردشگری سلامت این شهرستان نقش مهمی در توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری منطقه خواهد داشت.

دانشگاه علوم پزشکی گناباد با دو بیمارستان علامه بهلول گنابادی و آیت الله مدنی، ۱۷ مرکز سلامت، ۴۶ خانه بهداشت و ۱۶ پایگاه اورژانس و یک پایگاه اورژانس هوایی مشغول ارائه خدمت به مردم شهرستان های گناباد و بجستان در جنوب خراسان رضوی است.

استان خراسان رضوی دارای پنج دانشگاه علوم پزشکی گناباد، سبزوار، تربت حیدریه، مشهد و نیشابور و یک دانشکده پزشکی تربت جام است.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha