۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبر: 85017354
T T
۱۷ نفر

برچسب‌ها

طرح تفصیلی شهر جدید اکباتان تصویب شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۲۰
کد خبر: 85017354
طرح تفصیلی شهر جدید اکباتان تصویب شد

همدان- ایرنا- مدیرکل راه‌ و شهرسازی همدان گفت: طرح تفصیلی شهر جدید اکباتان (حورا) در فاصله ۱۵ کیلومتری شمال شرقی همدان به تصویب رسید.

به گزارش پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی راه و شهرسازی همدان ایوب اسدالهی افزود: این شهر جدید یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت دارد و ظرفیت جمعیت پذیری آن بیش از ۱۲۰ هزار نفر است.

وی در رابطه با هدف و ویژگی‌های این طرح اظهار داشت: شهر جدید اکباتان با رویکرد نسل نوین شهرهای جدید ایجاد خواهد شد و نقشه واحدهای مسکن آن متناسب با ارتقا عدالت فضایی ساخته می‌شود.

اسدالهی تصریح کرد: در طرح تفصیلی این شهر از ساخت واحدهای مسکونی کوچک و به نوعی خوابگاهی پرهیز شده است و در زمینه تأمین مسکن و خدمات با شهر همدان و دیگر سکونتگاه‌های استان به صورت هماهنگ عمل خواهد کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در رابطه با جزییات اهداف و اثرات این شهر عنوان کرد: با توجه به سیاست‌ها و مزیت‌های توسعه شهر همدان، شهر جدید اکباتان دارای نقش چند وجهی سکونتی، دانشگاهی، تحقیقات و فناوری، ارائه خدمات برتر و پشتیبان خدمات صنعتی خواهد بود.

وی ادامه داد: از مهمترین اهداف آینده این شهر جدید می‌توان به اجرای جهش تولید مسکن برای گروه‌های اقتصادی متوسط و آسیب پذیر و همچنین تأمین خانه‌های ویلایی با هدف جلوگیری از تخریب باغ های شهر همدان اشاره کرد.

اسدالهی بیان کرد: ایجاد اشتغال، جذب سرمایه، ایجاد فعالیت‌های نوین و برتر گردشگری از دیگر ویژگی‌های این شهر جدید است.

وی تصریح کرد: در زمینه تنوع بخشی اقتصادی و خدماتی، اثرات مورد نظر ساخت شهر جدید اکباتان شامل ایجاد اشتغال، جذب سرمایه، ایجاد فعالیت‌های نوین و برتر گردشگری و تفریحی می‌شود و در تعامل با شهر همدان و ایجاد فضاهای خدماتی نیازمند اراضی این شهر وسیع است.

اسدالهی گفت: دستیابی به اصول توسعه پایدار، تاب آوری شهری، ایجاد یک شهر جدید زیست پذیر، توجه به اصول ایمنی در طراحی نواحی و محلات، ایجاد کمربند سبز و سرانه بالای فضای سبز از اقدامات در نظر گرفته شده در این طرح تفصیلی است.

وی با اشاره به اینکه توجه به مولفه های شهر ایرانی-اسلامی در شهر جدید اکباتان لحاظ شده است، تاکید کرد: با توجه به ضرورت‌های موجود در زمینه هویت و فرهنگ در شهرهای نوین، مؤلفه‌های شهر ایرانی-اسلامی در سطح کلان و سطوح میانی و خرد به ویژه در طراحی فضاها و معابر مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: نخستین گام پس از تصویب طرح تفصیلی، تأمین زیرساخت‌های اساسی مورد نیاز با کوشش و هماهنگی حداکثری همه سازمان‌های خدمات رسان است و در گام‌های بعدی عملیات ساخت واحدهای مسکونی در راستای مصوبات ملی آغاز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساخت ۳۴ هزار برای شهر جدید اکباتان در نظر گرفته شده است افزود: در مرحله نخست توسعه شهر، هشت هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی با ظرفیت جمعیت پذیری بیش از ۳۰ هزار نفر ساخته می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha