۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85017378
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ روستای خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار شدند

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۱۰
کد خبر: 85017378
۱۰ روستای خراسان شمالی از نعمت گاز برخوردار شدند

بجنورد- ایرنا- عملیات گازرسانی به ۱۰ روستای خراسان شمالی با اعتباری در حدود ۱۸ میلیارد تومان به پایان رسید و همزمان با دومین روز از دهه فجر امسال طی آیینی با حضور مسوولان استانی در شهرستان مانه و سملقان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی روز پنجشنبه در آیین افتتاح طرح های گازرسانی خراسان شمالی گفت: روستاهای علی آباد، کرپشلی، کلاته بهار، شهرک مرزبانی راز، روستای کرکولی پنج کلاته قاجار، کلاته معینی، کلاته جعفری، کلاته شهریاری از جمله این روستاها است.

علی هاشمی تصریح کرد: با اجرای این طرح ها ۵۳۰ خانوار روستایی خراسان شمالی از نعمت گاز بهره مند شدند.

وی افزود: همچنین گازرسانی به چهار گلخانه، یک دانشگاه، یک واحد دامداری، سه واحد مرغداری، ۲ مورد گازرسانی به تأسیسات داخلی جایگاه سوخت، یک واحد پرورش بوقلمون و یک واحد صنعتی پنبه پاک‌کنی نیز همزمان مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی ادامه داد: اینک ۲۵ شهر و ۷۵۱ روستا در استان از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند و ضریب نفوذ گاز شهری ۱۰۰ درصد و ضریب نفوذ گاز روستایی ۹۹/۶ درصد است.

آغاز عملیات گازرسانی به ۲۴ روستا

وی در ادامه از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۴ روستای شهرستان مانه و سملقان خبر داد و گفت: این طرح ها با اعتبار ۱۴۲ میلیارد تومان و تحویل ۴۰۰ انشعاب و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال اجرا می شود و ۵۲۰ خانوار روستایی از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

هاشمی عنوان کرد: روستاهای کوربابا بالا، کوربابا پایین، کلاته کوچک خان، قسطی، تکلکوه بالا و پایین، جیرانسوا، ۱، جیرانسوا ۲، قره تیتکانلو، بالا و پایین، کور شیخ بالا و پایین در بخش مرکزی و روستای هاور در بخش سملقان و روستاهای محمد بردی، قنبری، قلیچ، قره آجاق، قره چای، کمالیق در بخش مانه از جمله این روستاها هستند.

شرکت گاز خراسان شمالی دارای ۳۴۸ هزار مشترک دارد و ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد است.

خراسان شمالی یک میلیون نفر جمعیت دارد که ۴۴ درصد آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha