۳۴۶ زوج نابارور خراسان‌شمالی برای دریافت وام به بانک معرفی شدند

بجنورد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از معرفی ۳۴۶ زوج نابارور استان برای دریافت وام ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک های عامل خبر داد.

دکتر علی عفتی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این وام در راستای اجرای دستورالعمل برنامه حمایت مالی زوج های نابارور بوده که توسط وزارت بهداشت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

وی افزود: وام ۵۰۰ میلیون ریالی زوج های نابارور به صورت بازپرداخت پنج ساله و با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود که هدف از آن رضایتمندی زوج‌های نابارور و کاهش هزینه‌های درمان آنها است.

عفتی زاده یادآور شد: در استای حمایت از زوج های نابارور جدای از پرداخت وام به آنها، خدمات درمانی رایگان نیز در مرکز درمان ناباروری بجنورد ارایه می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تصریح کرد: این مرکز امسال خدمات جدیدی همچون سونوگرافی های تخصصی (واژینال) را نیز به زوجین نابارور ارایه می دهد و تمام خدمات فوق تخصصی در این مرکز تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

مرکز درمان ناباروی در آستانه ارایه خدمات "آی وی اف"

وی با بیان اینکه مرکز درمان ناباروی در آستانه ارایه خدمات "آی وی اف" است، خاطرنشان کرد: مراحل آزمایشگاهی عمل IVF در بجنورد با موفقیت پشت سرگذاشته شده و اکنون در حال آزمایش انسانی آن است.

عفتی زاده افزود: در واقع تخمک گذاری با موفقیت انجام شده و اینک حدود ۷۰ درصد مراحل IVF انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: راه‌اندازی مرکز خدمات سطح ۳ درمان ناباروری در بیمارستان بنت‌الهدی بجنورد یک اتفاق بزرگ برای زوج‌های نابارور استان است که دیگر نیازی برای مراجعه درمان ناباروری به دیگر استان ها را نخواهند داشت.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جلسه مورخ ۲۴ مهرماه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

خراسان شمالی در میزان ناباروری، جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، به گونه ای که نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است.

این استان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha