حدود ۴۰ درصد مشمولان صندوق بیمه روستایی خراسان شمالی جذب شدند 

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی گفت: اکنون ۷۰ هزار نفر روستایی معادل ۴۰ درصد مشمولان عضویت در این صندوق تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا غلامزاده روز پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: برآورد می شود که ۱۸۰ هزار نفر در استان مشمول عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر باشند که اکنون ۷۰ هزار نفر در این صندوق عضو شده و ۵۰ هزار نفر بیمه شده فعال هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی افزود: اکنون حدود چهار هزار نفر بیمه شده این صندوق، مستمری دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار نفر از افراد مشمول در خارج از دایره عضویت در این صندوق قرار دارند و تلاش می شود با اطلاع رسانی میزان جذب افزایش یابد.

غلامزاده افزود: خوشبختانه خراسان شمالی از استان های پیشتاز در جذب افراد در صندوق تامین اجتماعی روستاییان و عشایر است و در این باره جزو ۱۰ استان برتر کشور است.

وی گفت: دولت سیزدهم در تلاش است تا با گسترش چتر بیمه غبار محرومیت را از چهره روستاها بزداید و در این باره دولت مکلف است که شرایط لازم برای استفاده از مزایای بیمه ای را برای تمام افراد فراهم کند.

تشکیل قرارگاه کرامت در خراسان شمالی

غلامزاده در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه کرامت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: این قرارگاه امسال تشکیل شد که در قالب این طرح، یک میلیون نفر در کشور به عضویت صندوق در می‌آیند که سهم استان در این زمینه عضویت ۱۳ هزار نفر از مشمولان است.

وی درباره ضریب پوشش بیمه در میان عشایر استان گفت:بر اساس برآوردهای اولیه حدود یکهزار و ۲۰۰ نفر از سرپرستان خانوار عشایری استان هنوز از مزایای بیمه اجتماعی بهره مند نشده اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خراسان شمالی تصریح کرد: تنها سه هزار نفر از جامعه عشایری استان تحت پوشش این صندوق هستند، البته برخی از این تولیدکنندگان در سایر استان ها تحت پوشش قرار گرفته اند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند و در این استان ۳۷ تا ۴۲ درصد اشتغال افراد در حوزه کشاورزی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha