۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 851
کد خبر: 85017712
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انقلابی در برق‌دار شدن روستاهای گیلان

۱۶ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۳۹
کد خبر: 85017712
انقلابی در برق‌دار شدن روستاهای گیلان

رشت - ایرنا - برق زندگی را دگرگون کرد بطوریکه امروز دنیایی بدون آن قابل تصور نیست؛ این روزها در میان آمارهای مقایسه‌ای، اعلام چهار برابر شدن برخورداری جمعیت روستایی گیلان از برق نسبت به سال ۵۷ را می توان انقلابی در برق‌دار شدن روستاهای استان تلقی کرد.

به گزارش ایرنا، گیلان فقط در برق‌رسانی به روستاها موفق عمل نکرده است بلکه این استان تابستان داغ ۱۴۰۱ را بدون خاموشی سپری کرد، در حالی که این استان بدلیل اقلیم خاص و هوای شرجی همه ساله شرایط سختی را در ایام تابستان طی می‌کند و خاموشی‌های بسیار در سال‌های گذشته این گذران سخت را دو چندان می‌کرد اما امسال بالاخره پیک گرما بدون خاموشی طی شد و مدیران برق استان برای همراهی و مدیریت مصرف برق قدردان مردم شدند.


برقرسانی به روستاهای گیلان ۴ برابر شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان اعلام کرد: جمعیت برخوردار از برق روستایی ۲۱.۲ درصد به بیش از ۷۸ درصد در بعد از انقلاب رسیده است و درصد روستاهای برق‌دار استان از ۱۵/۷ درصد قبل از انقلاب به ۸۳/۶ درصد در بعد انقلاب رسیده است.
محمد تقی مهدی زاده در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طول شبکه فشار ضعیف از سه هزار و ۸۰ کیلومتر در قبل از انقلاب امروز به ۲۰ هزار و ۶۳۳ کیلومتر رسیده است که این رقم نزدیک به ۷ برابر رشد داشته است.
وی با بیان اینکه طول شبکه فشار متوسط استان هم نسبت به پیش از انقلاب اسلامی نزدیک به ۱۰ برابر شده است، گفت: تعداد مشترکان برق گیلان به رشدی بالغ بر ۲۳ برابر رسیده است.

افتتاح ۵۴۴ پروژه تامین برق شهری و روستایی در فجر ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان گفت: تعداد ۵۴۴ پروژه تامین برق شهری و روستایی در خصوص احداث و اصلاح شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و نصب ترانسفورماتور برق (برای تقویت ولتاژ شبکه) و تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار در مجموع با ارزشی قریب به ۱۴۵۰ میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره برداری می رسد.
مهدی زاده تاکید کرد: در راستای محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق محروم تلاش شد رضایتمندی مشترکین شهری و روستایی در اولویت تامین برق قرار گیرد و در این راستا پروژه رفع ضعف برق روستایی در این ایام به بهره برداری می رسد.


برق رسانی به روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار در اولویت
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۵۷۳ روستای برق‌دار در گیلان وجود دارد، تاکید کرد: تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار طبق سرشماری سال ۸۵ تا سال ۱۳۸۹ برق دار شدند و درحال حاضر برق رسانی به روستاهای کمتر از ۱۰ خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب اولویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.
مهدی زاده اضافه کرد: توزیع برق گیلان در کل استان بیش از ۳۰ هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و ۲۴ هزار و ۱۸۲ دستگاه ترانسفورماتور برق دارد.
وی گفت: این شرکت در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۱۳ هزار مشترک دارد که از این مقدار حدود ۷۸ درصد کل مشترکین را بخش خانگی تشکیل می‌دهند و بیشترین فراوانی را در سطح گیلان به خود اختصاص داده اند.


ارائه خدمات غیرحضوری

مدیرعامل توزیع برق گیلان خاطرنشان کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، مشترکین می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری از خدمات این شرکت بهره مند شوند و این امر با نصب اپلیکشن "برق من" و باثبت شماره شناسه ۱۳ رقمی اشتراک امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: هم استانی ها می توانند اپلیکیشن برق من را از سه طریق سایت شرکت توزیع نیروی برق گیلان و کافه بازار دانلود کرده و از مزایای این نرم افزار جامع خدمت رسان بهره مند شوند.


افتتاح سه پروژه برق منطقه ای گیلان

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان اعلام کرد: پست ۶۳/۲۰ کیلوولت ضیابر به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت مربوطه، احداث یک فیدر ترانس ۶۳/۲۰ کیلوولت جانبازان رشت به همراه اتصالات ۶۳ کیلوولت مربوطه و خط کابلی ۶۳ کیلوولت ۲ مداره تغذیه کننده پست سلیمانداراب رشت از پروژه هایی است که در دهه فجر در مدار قرار گرفت.
بهمن داراب زاده افزود: این پروژه ها با هدف تامین برق مطمئن و پایدار واحدهای صنعتی و مسکونی شهر ضیابر و نواحی اطراف آن، تقویت ولتاژ و پایداری شبکه و افزایش قابلیت اطمینان و کاهش تلفات، کاهش بارگیری خطوط انتقال و برقرسانی به مشترکان شهر رشت به بهره برداری رسیدند.
وی گفت: برای این سه پروژه حدود ۱۲۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و با بهره برداری از این طرح ها برای ۸۰ نفر به صورت موقت و برای ۶ نفر بطور دائم اشتغالزایی می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha