افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی ۱۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی در تنگستان

بوشهر - ایرنا - استاندار بوشهر گفت: همزمان با دومین روز از گرامیداشت دهه مبارک فجر ۱۳۳ پروژه عمرانی و اقتصادی با سه هزار و ۴۰۱ میلیارد تومان اعتبار در شهرستان تنگستان در استان بوشهر افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد محمدی زاده روز پنجشنبه در پایان سفر یک روزه خود به شهرستان تنگستان در خصوص پروژه های شهرستان تنگستان در گفت وگو با خبرنگاران افزود: از این تعداد، ۹۶ پروژه با ارزش ۵۷۱ هزار میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۳۷ پروژه با ۲هزار و ۸۳۰ میلیارد تومان در این شهرستان آغاز شد.

وی اظهار کرد: از این شمار پروژه تعریف شده برای شهرستان تنگستان ۱۰۹ پروژه عمرانی با یک هزار و ۵۱ میلیارد تومان عمرانی و ۲۴ پروژه نیز با ۲هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان اقتصادی است.

محمدی زاده ادامه داد: از مجموع ۱۳۷ پروژه اقتصادی طراحی شده استان برای دهه فجر با ۳۰۰ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومان اعتبار برای نخستین بار ۳۷ پروژه آن مربوط به شهرستان تنگستان است که این میزان سرمایه گذاری در بخش پروژه های اقتصادی این شهرستان بی سابقه بوده است.

وی اجرای طرح ماهی در قفس و اجرای عملیات روشنایی اسکله بندر بوالخیر و افتتاح ساختمان اداری آموزش و پرورش تنگستان را از جمله پروژه های شهرستان تنگستان عنوان کرد و گفت: نوسازی مدارس شهرستان تنگستان از جمله سیاست های این شهرستان است در همین ارتباط امسال عملیات اجرایی ۶ مدرسه در این شهرستان آغاز شد.

محمدی زاده تکمیل چرخه تولید مرغ در استان از تولید، تامین جوجه، فرآوری، بسته بندی، سردخانه و توزیع را از سیاست‌های جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد و افزود: با راه اندازی این کارخانه جوجه کشی تمام جوجه مورد نیاز مرغدارای‌های استان از درون استان تامین می‌شود.

وی ادامه داد: از آنجایی که شرایط جغرافیایی استان بوشهر برای تولید جوجه منحصر به فرد است با ورود سرمایه گذار به این بخش و تامین زیرساخت لازم امکان تامین جوجه‌ مورد نیاز صنعت طیور در جنوب کشور از طریق استان بوشهر وجود دارد.

محمدی زاده اظهار کرد: در همین ارتباط انتظار می‌رود سرمایه گذاران وارد عرصه تولید جوجه و تخم نطفه دار شوند و استان نیز از این صنعت حمایت لازم را انجام می‌دهد.

استاندار بوشهر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی یک وارد پرورش ماهی در قفس گفت: ارتقا تولید غذای آبزیان و تولید غذای با کیفیت برای افزایش بهره وری از جمله هدف‌های صنعت آبزی پروری در استان بوشهر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha