۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85017766
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ رکورد ورزشی در ایلام ثبت شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85017766
۲ رکورد ورزشی در ایلام ثبت شد

ایلام - ایرنا - مسوول کمیته ثبت رکورد ورزش های همگانی ایلام گفت: ۲ رکورد در رشته های غواصی و نجات غریق توسط ورزشکاران غواص این استان ثبت شد.

احسان سنجابی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مسابقات ثبت رکورد رشته های ورزشی به مناسبت آغاز دهه فجر سجاد یکتا و جواد فاضلی موفق به ثبت رکورد شدند.

وی افزود: سجاد یکتا در بخش قوص آزاد (فری دایو) برای اولین بار موفق شد یک توپ واترپلو را در مدت زمان یک دقیقه هفت بار به کف استخر چهار متری برساند که با توجه به فشار آب و مقاومت بسیار بالای توپ برای ممانعت از حرکت درون آب و تلاش برای شناور ماندن در سطح آب، ثبت این رکورد مهم و حائز اهمیت و مورد توجه است.

سنجابی ادامه داد: ثبت حرکات صحیح رکورد سجاد یکتا با دوربین مخصوص غواصی در عمق آب انجام گرفت تا هیچگونه شائبه ای در خصوص این رکوردگیری به وجود نیاید.

وی یادآور شد: علی فاضلی نیز در رشته نجات غریق با پرتاب طناب ۱۲ متری به سمت غریق و جمع کردن سریع طناب و نجات فرد توانست این رکورد را در استان در مدت زمان ۹ ثانیه و ۳۱ صدم ثانیه ثبت کند.

سنجابی تاکید کرد: فیلم ها و دیگر مستندات این رکوردها برای بررسی و نظر نهایی به کمیته ثبت رکوردهای ورزشی کشور ارسال و در صورت تایید از سوی این کمیته افراد مذبور برای ثبت کشوری رکورد خود باید با حضور هیات داوران و ناظران این کمیته برنامه خود را مجدد تکرار کنند ، در صورت تایید مجدد فرد موفق به ثبت رکوردش در کشور و دریافت کمربند ثبت رکورد از سوی این کمیته می شود و سپس امکان حضور در مسابقات جهانی برای ثبت در کتاب رکوردهای جهان (گینس) را خواهد یافت.

وی با بیان اینکه ثبت رکوردهای قهرمانی برای این کمیته ملاک نیست، اضافه کرد: تمام ورزشکاران رشته های مختلف که ابتکارات یا توانایی های خاصی در رشته ورزشی خود یا سایر رشته ها داشته باشند، می توانند با درخواست از طریق هیات ورزش های همگانی در مسابقات ثبت رکورد استانی شرکت کنند.

به گزارش ایرنا، استان ایلام تاکنون توانسته است در رشته های دراز و نشست، پرش طول، پرش با مانع و طناب زنی رکوردهای کشوری را ثبت و یا جابجا کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha