۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 85017785
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ طرح اشتغالزایی در آستارا افتتاح شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۲۲
کد خبر: 85017785
۳۳ طرح اشتغالزایی در آستارا افتتاح شد

آستارا- ایرنا- ۳۳ طرح اشتغالزایی شامل ۳۰ طرح کمیته امداد امام خمینی (ره) و سه طرح بهزیستی آستارا به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر روز پنجشنبه در آیینی با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، رئیس اداره بهزیستی آستارا در این زمینه به خبرنگاران گفت: طرحی که امروز به نمایندگی از سایر طرح‌ها افتتاح شد، در زمینه پرورش گاو شیری با سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی شامل ۱۰ راس گاو واقع در روستای ویرمونی بود که با تسهیلات یک میلیارد ریالی بهزیستی و آورده ۵۰۰ میلیون ریالی مددجو راه‌اندازی شده است.

ابراهیم روشن‌روان با اشاره به اینکه ظرفیت اشتغال کارگاه مورد نظر سه نفر است، افزود: طرح مربوط به خانواده‌ای با ۲ معلول بوده که توسط پدر خانواده ایجاد شده است؛ گاوها از نژاد هلندی-بومی هستند اما از آنجایی که چند راس از گاوها آبستن هستند، هنوز تولید شیری ندارند.

وی بیان کرد: طرح دیگر در زمینه زنبوداری در روستای خان‌حیاطی بخش لوندویل و شامل ۲۰۰ کلونی زنبور است که با سرمایه‌گذاری مشترک یک میلیارد ریالی بهزیستی و مددجوی زیر پوشش این نهاد راه‌اندازی شده است.

رئیس اداره بهزیستی آستارا اضافه کرد: طرح سوم در زمینه تولید دستمال کاغذی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۰ میلیارد ریالی و ظرفیت تولید ۶ تن محصول در ماه است که با نشان تجاری آستارا وارد بازار خواهد شد و زمینه اشتغال پنج نفر را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: مبلغ اعتبار اشتغالزایی بهزیستی آستارا ۱۱۰ میلیارد ریال برای سال جاری بوده و تا کنون برای ۱۲۷ نفر اشتغال ایجاد کرده است که حدود ۲۰ درصد آنها شامل معتادان بهبودیافته، ۲۵ درصد زنان سرپرست خانوار و ۵۵ درصد توانخواهان زیر پوشش بهزیستی هستند.

روشن‌روان عنوان کرد: نزدیک به ۴۵ درصد طرح‌های اشتغالزایی اداره بهزیستی آستارا در سال جاری مربوط به بخش‌های کشاورزی، دامداری، زنبورداری، مرغ بومی و سایر طرح‌ها در بخش تولید و از جمله پوشاک بوده است.

۳۳ طرح اشتغالزایی در آستارا افتتاح شد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا نیز تشریح کرد: ۳۰ طرح اشتغالزایی با اعتبار ۳۲ میلیارد ریال با حضور مسئولان امروز به طور همزمان افتتاح شده که برای ۳۸ نفر در این شهرستان فرصت شغلی ایجاد کرده است.

بهرام تسلی‌نیا افزود: یک طرح که به نمایندگی از سایر طرح‌ها افتتاح می‌شود، در زمینه تولید مصنوعات چوبی با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در آستارا شامل تسهیلات کمیته امداد و آورده مددجو است و برای ۲ نفر به صورت مستقیم و یک نفر به صورت غیرمستقیم فرصت شغلی ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: بودجه امسال کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا برای اعطای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان ۳۰۰ میلیارد ریال بوده که برای ۴۰۰ فرصت شغلی اختصاص یافته و برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) آستارا اضافه کرد: یکی از رسالت‌های مهم این نهاد ایجاد اشتغال و توانمندسازی جامعه هدف است و در سال ۱۴۰۱ دهک‌های اول تا پنجم جامعه چه افراد عادی و چه افراد مددجو زیر پوشش طرح‌های اشتغال قرار دارند و از این رو با کمک سایر اداره‌ها از جمله مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان بخش آموزش فعال شده است تا برای جامعه هدف اشتغال ایجاد شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی ۸۱ طرح و پروژه با ارزش ۸۲۲ میلیارد و ۹۹۱ میلیون ریال در حوزه‌های گوناگون همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهرستان آستارا برنامه‌ریزی شده است.

سالروز بازگشت امام خمینی (ره) به کشور پس از ۱۵ سال تبعید و پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بین ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ با عنوان دهه فجر نام‌گذاری شده است و این مناسبت امسال با شعار "ایـران اسـتـوار، ۴۴ سـال افـتـخـار" در نقاط مختلف کشور از جمله شهرستان آستارا گرامی داشته می‌شود.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha