۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۰:۳۹
کد خبر: 85017917
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: اسلامشهر۱۵۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

اسلامشهر- ایرنا- نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در شهرستان اسلامشهر و افتتاح و خشت‌گذاری ۵ مدرسه گفت: با این وجود هنوز اسلامشهر از کمبود ۱۵۰۰ کلاس درس رنج می برد.

مهدی شریفیان روز جمعه در این باره اظهار کرد: با پیگیری‌های مستمر از وزیر آموزش و پرورش و سازمان نوسازی مدارس، زیرساخت‌های آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در حال بهبود است و در روزهای گذشته شاهد افتتاح ۳ مدرسه فرزندان میهن، پورکاشانی و زمانیان در ۳ بخش شهرستان اسلامشهر و خشت‌گذاری ۲ مدرسه برکت پورکاشانی و امام علی بودیم که نشان از عزم مدیران ملی و محلی برای رفع نیازهای زیرساختی این شهرستان است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرستان اسلامشهر در دو دهه اخیر گفت: انتظار این بود که با ورود جمعیت به شهرستان در دوره های گذشته اقدامات متناظر در ارتقاء سرانه‌های آموزشی و ورزشی تدبیر می‌شد تا بحران کمبود سرانه‌ها به ویژه در حوزه آموزشی رخ نمی‌داد ولی با این حال در شرایط فعلی، اسلامشهر هم با کمبود ۱۵۰۰ کلاس درس و هم با احکام قضایی قلع و قمع مدارس مواجه است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم مذاکرات متعددی با وزیر آموزش و پرورش، رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و خیرین مدرسه‌ساز برای رفع نیازهای زیرساختی آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر در دستور کار قرار دادیم که به لطف خدا تاکنون برای احداث ۸ مدرسه در نقاط مختلف شهرستان تفاهم حاصل شده است که با حضور وزیر آموزش و پرورش ۲ مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز خشت‌گذاری شد.

وی افزود: در سفر رئیس جمهور به اسلامشهر نیز پس از تشریح وضعیت فضاهای آموزشی شهرستان، با تأکید وی برای تسریع در نوسازی مدارس فرسوده، مقرر شد ۷ مدرسه ۱۵ کلاسه جدید و یک اردوگاه ورزشی تفریحی با اعتبار اولیه ۶۰ میلیارد تومان احداث شود.

نماینده مجلس: اسلامشهر۱۵۰۰ کلاس درس جدید نیاز دارد

شریفیان با اشاره به اجرای موفق مصوبات سفر قبلی وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از سفر اردیبهشت ماه سال جاری جلسات مستمری با حضور مدیران سازمان نوسازی مدارس برگزار شد که خوشبختانه مشکلات در برخی موارد به حداقل رسید و در باقی موارد نیز تشریفات قانونی به پایان رسیده است و بزودی اقدام خواهد شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات نشست پایانی سفر وزیر آموزش و پرورش به اسلامشهر گفت: امروز نیز تصمیماتی برای رفع نیاز در حوزه منابع انسانی، مولدسازی، پژوهش و ورزش، تجهیزات اداری و آموزشی و همچنین حوزه زیرساختی از جمله ساخت مدارس جدید با همکاری نهادهای حاکمیتی و خیرین مدرسه‌ساز و ایجاد اردوگاه دانش‌آموزی و اجرای ماده ۱۸ قانون شوراهای آموزش و پرورش، اتخاذ شد که امیدواریم با پیگیری مدیران شهرستان و استان، مردم شهرستان اسلامشهر از نتایج آن بهره‌مند شوند.

اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha