۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85018066
T T
۲۳۷ نفر

برچسب‌ها

نایب قهرمان جهان محو قدرت غول کش ایرانی

۱۳ بهمن ۱۴۰۱، ۲۱:۵۷
کد خبر: 85018066
نایب قهرمان جهان محو قدرت غول کش ایرانی

تهران- ایرنا- غول کش کشتی ایران با شکست نایب قهرمان جهان به مدال طلای مسابقات کشتی رنکینگ دار زاگرب رسید.

به گزارش ایرنا، مسابقات چهار وزن دوم رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد رنکینگ اتحادیه جهانی جام اوپن زاگرب از ظهر پنجشنبه در شهر زاگرب کرواسی آغاز شده و دیدارهای مرحله نهایی این رقابت ها در حال پیگیری است. در روز دوم این مسابقات علی سوادکوهی، امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع سه آزادکار ایرانی موفق به حضور در فینال مسابقات شدند.

روز گذشته نیز حسن یزدانی و رضا اطری مدال طلا کسب کردند و یونس امامی به مدال برنز رسید.

در وزن ۷۹ کیلوگرم علی سوادکوهی ملقب به غول کش کشتی جهان، در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر پی لانگ لی از چین را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی سیف الدین آلکما از فرانسه را با نتیجه ۱۱ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت.

سوادکوهی در این مرحله مقابل ولادمیری گامکرلیدزه قهرمان زیر ۲۳ سال جهان از گرجستان با نتیجه ۱۰ بر ۱ به پیروزی دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی به مصاف آوتاندیل کنتچادزه دارنده مدال نقره جهان رفت.

سوادکوهی که در سال ۱۴۰۱ موفق به شکست زائوربک سیداکوف قهرمان المپیک در لیگ کشتی ایران و جردن باروز مرد شکست ناپدذیر کشتی آمریکا در جام جهانی شده بود در دیدار نهایی برابر کنتچادزه با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید تا یک نامدار دیگر مغلوب پسر مازندرانی کشتی ایران شود.

تا دقایق دیگر فینال مسابقات وزن ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم برگزار می شود. امیرعلی آذرپیرا و امیرحسین زارع نمایندگان ایران در فینال این اوزان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha