قاضی‌زاده هاشمی: شهدا فراتر از ملیت و مذهب هستند

بیرجند - ایرنا - معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: شهید متعلق به یک ملیت، منطقه، نژاد، قومیت و حتی مربوط به یک مذهب نیست بلکه راهنمای این عالم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی پنجشنبه شب در جشن پدران آسمانی و یادواره شهدای انقلاب که در فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شد، گفت: شهید می‌تواند مسیحی باشد اما در مسیر و مکتب امام خمینی (ره) به شهادت برسد، شهید می‌تواند پیرمرد یا طفل، زن یا مرد و حضرت فاطمه (س) یا حضرت علی (ع) باشد.

وی افزود: شهید متعلق به یک مذهب نیست و می‌تواند مولوی اهل سنت باشد اما برای دفاع از حق و حقانیت نظام اسلامی به شهادت برسد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران جذابیت این یادواره را میزبانی فرزندان شهدا دانست و اظهار داشت: فرزندان شهدا در این خطه نشان دادند که موثر هستند و راه پدرانشان را ادامه می‌دهند.

وی گفت: در مقابل مفهوم موت، خداوند برای شهدا واژه احیاء را به کار می‌برد یعنی شهدا در این عالم زنده، فعال و کنشگر هستند.

قاضی‌زاده هاشمی به تفسیر و تشریح مقام و منزلت شهدا نزد خداوند براساس آیات قرآن کریم پرداخت و گفت: حیات و زندگی واقعی متبلور در وجود شهداست.

وی خاطرنشان کرد: شهید شخصیتی است که در طول تاریخ تکرار می‌شود و در هر دوره‌ای مجاهدان فی سبیل الله آماده جانفشانی هستند.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: قلب ملت بزرگ ایران همیشه با اهل بیت (ع)، حق و حقیقت است و همچنان در حال ایثار و ایستادگی هستند، وقتی در مورد آدم‌ها براساس ظاهر قضاوت می‌کنیم چه زیبا گفت شهید سلیمانی که همه این افراد فرزندان ما هستند.

وی گفت: شهدا ستارگان شب‌های تاریک این عالم هستند که عالم را راهنمایی می‌کنند و هر وقت مشکلی برای کشور پیش می‌آید شهدا به میدان می‌آیند که آبی بر آتش است و همه مسائل حل می‌شود که این عظمت و قدرت شهدا است.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: امیدواریم همیشه ادامه دهنده راه شهدا باشیم و نعمتی بزرگی را که شهدا به ما هدیه کردند به خوبی به نتیجه برسانیم و آمر چیزی باشیم که شهدا از ما خواسته‌اند.

رئیس بنیاد شهید: شهدا فراتر از ملیت و مذهب هستند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: نباید نعمت‌ها را با برخی کمبودها از بین ببریم و همیشه باید قدردان نعمت انقلاب اسلامی باشیم.

حسین خسروی اسفزار افزود: انقلاب اسلامی علیرغم تهدیدهای متنوع و متکثر دشمنان همچنان استوار و با افتخار ایستاده است.

وی بیان کرد: از برکت و اخلاص امام راحل این است که جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت سوم یعنی نه وابسته به شرق و نه وابسته به غرب روی پای خود ایستاده و تاکنون دستاوردهای افتخارآفرینی داشته است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت انقلابی ماندن در جنگ ترکیبی دشمنان گفت: امروز با اقتدار و استواری جمهوری اسلامی ایران، دشمن در انزوای کامل است.

وی بیان کرد: باید با شکر عملی در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب بمانیم و از انقلاب مان با همه قدرت دفاع کنیم.

خسروی با تاکید بر توجه همگانی به تکریم شهدا و خانواده آنان اضافه کرد: به گفته شهید مطهری افراد جامعه بر گردن همدیگر حق دارند اما هیچ کسی بر گردن شهدا حق ندارد.

همچنین با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، استاندار خراسان جنوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسوولان، فعالان حوزه ایثار و شهادت و جمعی از خانواده‌های شهدا تجلیل شدند.

رونمایی از شناسنامه نمادین ۱۴ شهید انقلاب اسلامی در خراسان جنوبی برنامه دیگر این مراسم بود.

شناسنامه‌های شهدا حاوی اطلاعات هویتی و شهادت با طراحی زیبا و تاثیرگذار است که بعد از رونمایی به خانواده معظم شهدای انقلاب اهدا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha