۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85018215
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کتاب "دلتنگم و می‌دانی" در ملایر رونمایی شد

۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبر: 85018215
کتاب "دلتنگم و می‌دانی" در ملایر رونمایی شد

همدان- ایرنا- کتاب "دلتنگم و می‌دانی" نوشته "مریم زندی" با همکاری بسیج هنرمندان شهرستان ملایر در کتابخانه دانشجو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ شاعر کودک و نوجوان کشور شامگاه پنجشنبه در این آئین از نوجوانان درخواست کرد: کتاب‌های مختص گروه سنی خود را بخوانند و آن را ترویج دهند.

"غلامرضا بکتاش" افزود: این امر مهم راهی برای گره خوردن و عجین شدن بیشتر این گروه سنی با مقوله کتاب و فرهنگ مطالعه است.

وی عشق را کلمه‌ای مقدس و نگاه نوجوان به عشق را نگاهی خاص دانست و بیان کرد: نوجوان باید با مطالعه و خوانش آثار فاخر در گروه سنی خود به معنایی درست و دقیق از این مقوله دست یابد.

این شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: همان‌گونه که مریم زندی توانست مسیر درستی از عشق را در اشعارش ترسیم کند، نوجوانان و جوانان نیز باید این مسیر را پیدا کنند.

بکتاش با بیان اینکه دلتنگی فهم بزرگی می‌خواهد، گفت: همه کسانی‌که عشق را تجربه می‌کنند و عاشق چیزی می‌شوند، می‌توانند دلتنگی را به راحتی و با عمق وجود درک کنند.

کتاب "دلتنگم و می‌دانی" در ملایر رونمایی شد

وی یادآور شد: دلتنگی یک شاعر از نوجوانی شروع می‌شود و کم‌کم این دلتنگی‌ها به شعر تبدیل می‌شود، در حالی‌که برای یک فرد بزرگسال این دلتنگی‌های دیروز است که می‌توان حال دلش را بهبود بخشد.

"مریم زندی" نویسنده کتاب "دلتنگم و می‌دانی" نیز با اشاره به همراهی حس و حال نوجوانی از همان دوران تا امروز با وی، اظهار داشت: اگر توفیقی در زمینه شعر نوجوان کسب شده، به دلیل همراهی همیشگی حس و حال نوجوانی از همان سال‌هایی است که نوجوانی را تجربه می‌کردم.

وی گفت: در این کتاب که درونمایه بیشتر اشعار عشق است و می‌توان یک کتاب عاشقانه نوجوان از آن یاد کرد، مقوله عشق از نگاه یک نوجوان در اشعار، عشق و دلتنگی برای یک دوست تا وسایل و سرگرمی‌های کودکی و حتی یک حیوان خانگی به چشم می‌خورد.

کتاب "دلتنگم و می‌دانی" در ملایر رونمایی شد

مسئول کتابخانه دانشجو نیز ضمن تقدیر از بسیج هنرمندان این شهرستان، پرداختن به مقوله شعر کودک در شهری که شعرای کودک در سطح ملی دارد را یک ضرورت و اصل مهم دانست.

"مریم هنرجو" بیان کرد: با توجه به تاثیر عمیق مطالعه و گرایش به کتاب در کودکان و نوجوانان، در رشد فکری و ارتقای زمینه‌های رشدی آنها، نشست‌های متعددی برگزار شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در این راستا در سال‌های بزرگسالی جلسات نقد و کارگاه‌های مختص شعر کودک و نوجوان در کتابخانه‌ها شکل گرفته و شاهد حضور نوجوانان علاقمند این عرصه در این برنامه‌ها باشیم.

به گزارش ایرنا؛ در حال حاضر ۲۲ باب کتابخانه در شهرستان ملایر فعال است که هشت باب کتابخانه شهری، ۱۳ باب روستایی و یک باب کتابخانه مشارکتی در زندان ملایر با زیربنایی بیش از ۶ هزار متر مربع در حال خدمت‌رسانی به عموم مخاطبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha