تلاش راهداران برای بازگشایی ۳ گردنه شهرستان کوهرنگ ادامه دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به تداوم تلاش بی‌وقفه راهداران در برف‌روبی محورهای ارتباطی این استان افزود: در حال حاضر به جز گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز در شهرستان کوهرنگ تمامی محورهای اصلی این استان باز است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی ۲ استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

مسئولیت نگهداری این راه‌ها برعهده اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است. این رسالت در استان چهارمحال و بختیاری به سبب موقعیت توپوگرافی و کوهستانی بودن منطقه سختی دوچندانی دارد و به ویژه در فصل زمستان و بارش برف عملیات برف‌روبی در این محورها تلاش مضاعفی را می‌طلبد.

در این استان ۴۵۰ راهدار با ۳۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین مشغول عملیات راهداری زمستانی هستند و در بارش سنگین برف در روزهای اخیر به صورت شبانه‌روزی برای برف‌روبی و جلوگیری از اسنداد راه‌ها تلاش کردند بطوریکه یک راهدار در این رابطه مصدوم شد و سه راهدار دیگر نیز در سقوط بهمن دچار حادثه شدند.

اگر چه در حال حاضر راه تعدادی از روستاهای این استان مسدود است اما به گفته مسوولان با وجود حجم سنگین برف تردد در محورهای اصلی استان جریان دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تلاش بی‌وقفه راهداران در برف‌روبی محورهای ارتباطی این استان افزود: در حال حاضر به جز گردنه‌های چری، شاه‌منصوری و تاراز در شهرستان کوهرنگ تمامی محورهای اصلی این استان باز است.

روح‌الله غلامی ادامه داد: راه فرعی ارجنک به مرغملک در شهرستان شهرکرد نیز به سبب انجام عملیات راهداری زمستانی تا اطلاع بعدی مسدود است.

وی تصریح کرد: راهداران استان ۲۴ ساعت قبل از وقوع بارش‌ها در حالت آماده‌باش قرار داشتند و اکنون پس از گذشت یک روز از پایان بارش‌ها همچنان مشغول برف‌روبی محورها هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: موقعیت کوهستانی استان اگر چه برف‌روبی و عملیات زمستانی را با سختی دوچندان روبرو کرده اما راهداران پرتلاش استان با روحیه جهادی خود در راستای تسهیل ترددهای جاده‌ای اقدام کرده و به زودی نیز راه‌های مسدود شده بازگشایی می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی در هفته اخیر منجر به بارش سنگین برف در تمامی نقاط استان چهارمحال و بختیاری شد به طوری‌که طی ۴۸ ساعت ۱۳۵ سانتی‌متر برف در ایستگاه کوهرنگ به ثبت رسید.

بارش سنگین برف سبب انسداد تعدادی از راه‌های روستایی و اصلی این استان را منجر شد و آب، برق، گاز و ارتباط مخابراتی برخی مناطق استان برای ساعاتی قطع شد.

به دستور استاندار معاونان استانداری و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان در مناطق مختلف استان اعزام شده تا مشکلات را از نزدیک بررسی و در راستای رفع آن در کوتاه‌ترین زمان اقدام شود.

همچنین روز پنجشنبه معاون وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر به این استان سفر کرد و قول مساعد داد تا با اختصاص اعتبار وضعیت ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی این استان تقویت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha