۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۰۸
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85018434
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه کاشان:حفظ تمامیت ارضی کشور به برکت ولایت فقیه و نظام اسلامی است

کاشان - ایرنا - نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان گفت:حکومت قاجار و پهلوی بیش از نصف خاک کشور را به دستور اربابان بیگانه خود واگذار کردند اما در دوران انقلاب اسلامی ملت ما با پیروی از ولایت فقیه و با دست خالی در مقابل دشمن تا دندان مسلح تمامیت ارضی کشور را حفظ کرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید سعید حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کاشان که در مصلای بقیه‌الله‌الاعظم (عج) این شهر اقامه شد افزود:بحرین که استان چهاردهم کشور بود در سال ۱۳۵۰ توسط محمدرضا پهلوی واگذار شد اما در جریان هشت سال جنگ تمام عیار که دشمن علیه ما راه انداخت حتی یک وجب از خاک ما به دشمن واگذر نشد و این افتخار در سایه ولایت فقیه و رهبری امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری حاصل شده است.

وی اظهار کرد:حضرت امام خمینی(ره) به آقای علی محمد بشارتی که اوایل انقلاب اسلامی مسئولیت حفاظت اطلاعات سپاه را داشت و گزارش امنیتی از آیت الله شریعتمداری که گفته بود من سرانجام با امام خمینی(ره) اعلام جنگ می کنم به امام(ره) ارائه کرده بود ،فرمودند که پیروزی ما را خدا تضمین کرده و ما حکومت اسلامی تشکیل داده و ان شالله آن را به صاحب اصلی آن حضرت امام عصر(عج) تحویل می دهیم.

امام جمعه کاشان در بخش دیگری از سخنانش گفت:میلاد امام جواد (ع) و دهه مبارک فجر از مناسبت های هفته است و این اعیاد را به محضر امام زمان(ع) تبریک می گوییم،مامون خلیفه عباسی که مقارن با امام جواد(ع) بوده و ۱۵ سال حکوکت کرد انسان بسیار منافقی بود و کارهایش مثل رضا خان بود که ابتدا دسته های عزاداری را پررنگ کرد و خودش در عزارداری شرکت می کرد اما کمی که پایش محکم شد عزاداری امام حسین(ع) را ممنوع اعلام کرد.

وی اظهار کرد:مامون وقتی به حکومت رسید، علویان را در بغداد کمی تقویت کرد و فدک را برگرداند اما وقتی پایش محکم شد دیگر ورود علویان به کاخش را ممنوع کرد و یمن که مرکز علویان بود یکی از اولاد زیاد بن ابیه که با علویان دشمن بود را کارگزار خود قرا داد و لباس رسمی عباسیان که مشکی رنگ بود را به علویان تحمیل کرد.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در این دوره امام جواد(ع) باید علیه منافقان بصیرت دهی کند و مقام معظم رهبری فرمودند که درس امام جواد(ع) این است که در هیچ شرایطی ناامید نشوید چون انسان می تواند بصیرت دهی انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی گفت: میلاد حضرت علی(ع) از مناسبت های هفته است باید افتخار کنیم که مولای ما امیرالمومنان حضرت علی بن ابیطالب(ع) است و هرچه از فضیلت ایشان بگوییم کم است در کتاب عروه مرحوم صاحب عروه بعد از تعقیبات می فرمایند یکی از مستحبات صلوات است و یکی از مستحبات دیگر فرستادن صلوات بر انبیا دیگر است و نحوه صلوات بر پیامبران این گونه است که نخست بر پیامبر(ص) و خاندان پاک و مطهر ایشان و سپس بر پیامبراندیگر صوات فرستاده می شود، اما صلوات بر حضرت ابراهیم(ع) استثنا است و مستقیم می توان بر ایشان صلوات فرستاد و دلیل آن این است که یکی از شیعیان حضرت علی(ع) حضرت ابراهیم(ع) است و این مطلب در کتاب "محشین عروه" آمده است.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرمایند که حضرت علی(ع) خودشان فرمودند که من دست خداوند هستم و توصیه من به شما این است که با نهج البلاغه الفت بیشتری داشته باشیم.

وی اظهار کرد:اعتکاف از دیگر مناسبت های هفته است و شب گذشته با اجازه از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه که ملک مصلی متعلق یه این شوراست امکان برگزاری اعتکاف در این مکان وجود دارد و اعتکاف هم می تواند نیابتی باشد و یا خود شخص انجام دهد و مون بودن،شیعه ۱۲ امامی بودن،عاقل بودن،نیت داشتن،روزه بودن و حضور در مسجد جامع از شرایط اعتکاف است.

امام جمعه کاشان بیان کرد: در شبانه روز اعتکاف لذت حلال زن و مرد هم حرام است و معتکفان در این سه روز اعتکاف از حداکثر زمان برای تقرب الهی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha