۱۴ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۸
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85018458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه بجنورد: مسوولان در جایگاه مدیریت از علی(ع) الگو بگیرند

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: مسوولان و مدیران در جایگاه مدیریت از علی (ع) الگو بگیرند در این مسیر باید تلاش کنند تا همچون ایشان به فکر تمامی آحاد جامعه باشند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته بجنورد مرکز خراسان شمالی ضمن تبریک ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر گفت: حضرت علی (ع) در همه زمینه ها به ویژه حکومت داری برای تمامی ما مسلمانان الگو هستند و ایشان در همه خوبی ها در اوج و انسان کاملی بود.

وی افزود: اینک کسانی که در نظام دینی مسوولیت دارند باید مسیر ایشان را دنبال کنند اگر چه که بسیار سخت و دشوار است.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: حضرت علی (ع) در دورانی که حاکم جامعه اسلامی بود تمامی بیت المال در اختیار داشت و ایشان در عین حال که حاکم بود زهد هم داشت و شب ها گرسنه می خوابید در حالی که تمامی ثروت در دستانش بود اما به اندازه حقش نیز استفاده نمی کرد.

امام جمعه بجنورد خاطر نشان ساخت: ایشان حتی شب ها را نان جو می خوردند این در حالی است که وی حاکم جامعه بودند و می توانستند از بیت المال استفاده کنند.

وی اظهار کرد: علی (ع) بارها می گفتند که چه طور می شود حاکم جامعه اسلامی باشم اما در سختی ها و گرفتاری های مردم شریک نباش، برای من بد است که سیر بخوابم اما کسانی باشند که حتی قرص نانی برای خوردن نداشته باشند.

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه ما مسوولان نمی توانیم همچون حضرت علی (ع) باشیم اما باید در این مسیر ایشان را الگو قرار دهیم و به آن نزدیک باشیم گفت: اینک مردم با مسایل اقتصادی و معیشتی مواجه هستند که باید برای رفع آن تلاش ها مضاعف شود.

وی افزود: مسوولان و مدیران باید بیش از حقشان از بیت المال بر ندارند و از آنچه که در اختیار دارند بیش از حق استفاده نکنند.

وی به فرزند ایشان بانوی نمونه و الگوی همه مسلمان اشاره ای کرد و گفت: زینب (س) در تمامی جهات نمونه بودند و با وجود اینکه سختی های زیادی کشید اما صبور و بردبار بودند و نگذاشت ارزش ها از یادها برود.

وی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر گفت: از تمامی فعالان رسانه می خواهم که دستاوردهای انقلاب را در بین جامعه منتشر کنند چرا که در زمینه های مختلف خدمات گسترده ای به مردم ارایه شده است.

امام جمعه بجنورد به دو رکن انقلاب شامل دین داری و مردمی بودن آن اشاره ای کرد و گفت: رژیم طاغوت دین مردم را به سخره گرفته بود و مکتب اسلامی را کم کم کنار گذاشته بود.

وی افزود: استعمارگران بر اقتصاد ایران را بر دست گرفته بودند و ثروت مملکت را به غارت می بردند و حتی شاه و وزرا را نیز خود انتخاب می کردند و حقی به مردم در این مسیر نمی دانند.

وی با بیان اینکه امام با تکیه بر قرآن آمد گفت: ایشان مردم را با دین آشنا کرد و مردم نیز با دین داری به میدان آمدند و بر ظالمان پیروز شدند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی به زلزله خوی اشاره ای کرد و گفت: مردم این منطقه به کمک مومنان نیاز دارند که از نوعدوستان و نیکوکاران می خواهم که در این راستا کمک داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha