عملیات اجرایی ناحیه صنعتی بندرلنگه آغاز شد

بندرعباس - ایرنا - عملیات اجرایی ناحیه صنعتی شهرستان بندرلنگه که قرار است هفته دولت سال آینده به بهره‌برداری برسد روز جمعه در سومین روز از دهه فجر با حضور استاندار آغاز شد.

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی در آیین آغاز عملیات اجرایی ناحیه صنعتی بندرلنگه از این طرح به عنوان یکی از مطالبات مردم این شهرستان نام برد و افزود: با همت شرکت شهرک‌های صنعتی استان هرمزگان و پیگیری‌های فرماندار شهرستان بندرلنگه این مطالبه مردمی به مرحله کلنگ زنی رسیده است.

وی ادامه داد: این ناحیه صنعتی در زمینی به مساحت ۱۸ هکتار با سرمایه گذاری ۱۰۱۰ میلیارد ریال و قابلیت اشتغالزایی برای ۱۲۰۰ نفر عملیات اجرایی شده است.

استاندار هرمزگان ابراز امیدواری کرد: این طرح مهم تا هفته دولت به اتمام برسد، البته کار سختی است اما قول مساعد برای اتمام طرح طی زمان‌بندی هفت‌ماهه داده شده است.

دوستی با تاکید بر ترکیب ظرفیت ترانزیتی-دریایی بندرلنگه و استفاده از زیرساخت‌های صنعتی گفت: گام بعدی ایجاد شهرک‌های صنعتی لجستیکی با اتکا به ظرفیت‌های ترانزیتی منطقه است.

وی تاکید کرد: فرماندار بندرلنگه و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کار مطالعاتی را از هم اکنون آغاز کنند تا بستری برای جذب سرمایه‌ها در استان و بندرلنگه فراهم شود.

براساس این گزارش، استاندار هرمزگان پیش از افتتاح‌های امروز، از روستای سایه‌خوش که تیرماه سال جاری در اثر وقوع چندین زمین لرزه مهیب دچار خسارات زیادی شده است، بازدید و از نزدیک روند بازسازی منازل مسکونی را بررسی کرد.

بهره‌برداری از مرحله نخست مزرعه پرورش میگوی سایه خوش، به مساحت ۶۰ هکتار با سرمایه گذاری ۶۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی از دیگر برنامه‌های دوستی در سومین روز از دهه فجر بود.

این مزرعه پرورش میگو سالانه ۱۸۰ تن میگو تولید و روانه بازار مصرف خواهد کرد و ۲۲ نفر نیز به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهند شد.

بر اثر وقوع زلزله ۶ و یک دهم ریشتری بامداد شنبه یازدهم تیرماه، بیش از ۸۰۰ هکتار از استخرهای پرورش میگوی آماده برداشت در مجتمع پرورش میگو سایه خوش شهرستان بندرلنگه در معرض تلفات قرار گرفت.

امروز جمعه هم‌چنین با حضور استاندار هرمزگان دبستان شهید علیان حیدرآباد نیز به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha