خیرین از توزیع خودسرانه کمک‌ها در مناطق زلزله زده خوی خودداری کنند + فیلم

ارومیه - ایرنا - معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: خیرین و معتمدان از انتقال و توزیع خودسرانه کمک‌ها در مناطق زلزله زده خوی خودداری کنند و حتما این کار را با هماهنگی نیروی انتظامی انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ برزو تجاری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران در خوی افزود: طبق مصوبه ستاد بحران استان آذربایجان غربی، انتقال و توزیع اقلام در مناطق زلزله‌زده باید با هماهنگی نیروی انتظامی و بر اساس نیازها و در مکان‌های مشخص انجام شود.

وی اضافه کرد: خیرین و مردم نیکوکار می‌توانند پس از انتقال محموله خود به شهرستان با هدایت و حضور نیروی انتظامی در محل‌های که نیاز است اقلام را توزیع کنند تا از هر گونه بی نظمی و سو استفاده برخی افراد غیر نیازمند جلوگیری شود.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: هم اکنون امنیت بسیاری خوبی در سطح شهرستان خوی برقرار شده و نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی در اماکن و معابر حضور دارد.

وی اظهار کرد: برای کمک به همکاران انتظامی این شهرستان و پوشش تمام نقاط شهری و روستایی زلزله زده، کمک‌های خودرویی و نیروی کافی از چهار شهرستان شمال استان به خوی اعزام شده است.

سرهنگ تجاری تاکید کرد: هم اکنون گشت‌های نیروی انتظامی در قالب شبانه و ۱۱۰ در شهرستان خوی فعال هستند و آمادگی هر گونه عملیات و همکاری با سایر ارگان‌ها را در توزیع اقلام زیستی و غذایی و مقابله با متخلفان را دارند.

وی از مردم شهرستان خوی نیز خواست که در این ایام مانند گذشته با نیروی انتظامی همکاری لازم را داشته باشند و هر گونه ورود و خروج مشکوک افراد و خودروها به پلیس اعلام کنند.

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری شنبه شب گذشته در خوی بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد در جریان زمین لرزه اخیر ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق به استعداد ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.

خوی با ۳۹۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha