۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1565
کد خبر: 85019080
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بوسه وزیر فرهنگ بر پیشانی گل‌های سرخ خانگی در کرمان

کرمان - ایرنا - وزیر فرهنگ تنها پیشانی پدر شهیدان خیامی را در کرمان بوسه‌باران نکرد، بلکه ادای دین و احترام داشت به هشت عضو این خانواده و گل‌های سرخ خانگی که برای دفاع از کیان میهن، جانشان را به خطر انداختند و به جبهه حق علیه باطل رفتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۲ عضو این خانواده اما هرگز بازنگشتند تا باشند و روز پدر، پیشانی پدرشان را ببوسند زیرا مهمترین هستی و دارایی‌شان را در راه دفاع از وطن جا گذاشتند و به سوی آسمان ها شنا کردند.

دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با پدر و مادر شهیدان خیامی در کرمان کوتاه اما صمیمی بود؛ محمدمهدی اسماعیلی گپ و گفتی صمیمانه با آنان داشت و حال و احوالشان را جویا شد.

وزیر فرهنگ صبح شنبه همزمان با روز میلاد امام علی(ع) پس از ورود به شهر کرمان ابتدا به گلزار شهدای این شهر رفت و به مقام شامخ شهدا بویژه شهید سردار حاج قاسم سلیمانی ادای احترام کرد.

پس از آن، حضور در منزل پدر شهیدان خیامی در شهر کرمان دومین برنامه بود که در جریان این دیدار، یکی از حاضران چندبیتی شعر در وصف شهدا و خانواده شهدا در حضور وزیر فرهنگ خواند و فضای دیدار را معطر به نام و یاد شهدا کرد.

این فرد شعر خود را با بیت «آی مردم صحبت از مردانگی است، حرف از گل های سرخ خانگی است» شروع کرد و در ادامه به شاه کلید چلچراغان شبستان شرف رسید.

وزیر فرهنگ که استاندار کرمان، پورابراهیمی نماینده مردم در مجلس، مدیرکل فرهنگ استان و دیگر مسئولان محلی وی را همراهی می کردند ضمن تجلیل از پدر و مادر شهیدان خیامی، صبر و شکیبایی آنان را ستود و گفت که بر خود می بالیم چنین پدران و مادرانی در این سرزمین بودند و هستند که چنان فرزندانی را پرورش دادند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد خیامی پدر شهیدان حمیدرضا و محمدرضا خیامی متولد ۱۳۱۳ است؛ او سال ها مشتاق دیدار حمیدرضا و محمدرضاست تا از در داخل بیایند و روز پدر را مانند هر فرزند دیگری تبریک بگویند اما انگار این انتظار قرار نیست به سر برسد.

از زمان شهادت حمیدرضا در عملیات والفجر هشت در سال ۶۴ و شهادت محمدرضا در سال ۶۵ عملیات کربلای چهار حالا یک عمر می گذرد اما دیگر هیچ زمانی درِ این خانه با دست های حمیدرضا و محمدرضا گشوده نشد تا به پدر تبریک روز پدر را بگویند و صدای خنده و خوشحالی اهالی خانه فضا را نیز به لبخند درآورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به رسم ادب و احترام به ایثار خانواده شهدا در روزی به نام پدر به منزل شهیدان خیامی رفت تا به جای پسران تبریک این روز عزیز را به پدر خانواده نثار کند و بوسه تجلیل را بر پیشانی پدر شهید بکارد.

بوسه وزیر فرهنگ بر پیشانی گل‌های سرخ خانگی در کرمان

این اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار مسئولان استانی حضور هشت عضو این خانواده را در جبهه های حق علیه باطل و البته همزمان، رشادت ها و از خودگذشتگی مادر این خانواده را یادآور شد.

حمیدرضا فرزند چهارم و محمدجواد فرزند پنجم خانواده خیامی بودند که بعد از چهار سال حضور در جبهه های حق علیه باطل به شهادت رسیدند.

حمیدرضا تازه وارد ۲۱ سالگی شده بود و محمدجواد یک سال بعد از برادرش و در ۲۰ سالگی جام شهادت را سرکشید؛ هر ۲ غواص بودند و انگار در کره خاکی جز در جبهه ها چیزی برای صید نیافته بودند.

کانال ماهی ماوای پیکر بی جان غواص شهید

محمدجواد غواص بود و ۱۲۴ روز بعد از شهادت، پیکرش در کانال ماهی پیدا شد.

خانواده خیامی ۱۰ فرزند دارد که هشت تن از آنهان پسر و ۲ نفر دختر هستند.

بوسه وزیر فرهنگ بر پیشانی گل‌های سرخ خانگی در کرمان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جریان دیدار با خانواده شهیدان حمیدرضا و محمدرضا خیامی در کرمان گفت: نفس کشیدن شما مادران و پدران شهدا مایه خیر و برکت است.

اسماعیلی به منظور افتتاح تالار بزرگ شهر کرمان که ۲۰ سال از زمان ساخت آن شروع شده و در چند دولت قبل به افتتاح نرسیده، به این شهر سفر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha