وزیر ارشاد: رهبر انقلاب بیشترین نقش را در تعالی حوزه شعر انقلاب داشته‌اند

تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رهبر معظم انقلاب به عنوان شاعری برجسته یاد کرد که بیشترین نقش را در تعالی حوزه شعر انقلاب داشته‌اند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمدمهدی اسماعیلی شب گذشته جمعه 14 بهمن در اختتامیه هفدهمین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر که با حضور جمعی از شاعران برجسته داخلی و خارجی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران نهضت بزرگی با بافت فرهنگی به شمار می‌رود، بیان کرد: رهبران نهضت اسلامی همگی از اندیشمندان بزرگ انقلاب اسلامی هستند که همین مسئله از امتیازهای ویژه انقلاب اسلامی در قیاس با سایر انقلاب های دنیا به حساب می‌آید.

وی افزود: امام خمینی (ره) نیز به عنوان موسس و بنیانگذار انقلاب اسلامی، چهره‌ای اندیشمند بود که باوجود تمامی ویژگی ها و خصوصیات ممتاز، شاعری توانمند و خوش ذوق بودند که بخشی از اشعار درخشان پس از ارتحال ایشان در قالب دیوان اشعار منتشر شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه فضای تنفسی نهضت اسلامی کاملا فرهنگی است، گفت: حوزه شعر و ادبیات فارسی همواره در این فضا از بیشترین نقش آفرینی برخوردار بوده که در این خصوص شاعران متعهد و انقلابی خوش درخشیدند.

اسماعیلی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز شاعری توانمند هستند، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در کنار همه خصلت های مهمی که با آن ۳۳ سال کشتی انقلاب را در امواج متلاطم هدایت کرده اند، شاعر و فرهیخته ای برجسته به شمار می‌روند که طبق رسم حسنه ای، هرساله همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) با شاعران دیدار و گفت و گو می کنند که البته طی چند سال اخیر این مراسم به علت شرایط کرونایی برگزار نشده، امیدواریم سال آینده شرایط برپایی دیدار شاعران با مقام معظم رهبری فراهم شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره مانند پدری دلسوز، حامی شعرا و ادبای این سرزمین است و ایشان شاعری برجسته هستند که در سال‌های متمادی حوزه ادبیات فارسی را در راستای اهداف متعالی انقلاب اسلامی هدایت کرده و بیشترین نقش را در تعالی حوزه شعر انقلاب داشته اند. برای اهالی فرهنگ باعث افتخار است که چنین شخصیت فرهیخته ای سرآمد حوزه ادبیات فارسی هستند و این مسئله یکی دیگر از مصادیقی است که موجب می‌شود انقلاب اسلامی را انقلابی فرهنگی بنامیم.

اسماعیلی با قدردانی از شعرای شاخص کشورهای حوزه تمدنی مشترک با ایران که در جشنواره بین‌المللی شعر فجر حضور یافته بودند، گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید در خصوص تعالی حوزه شعر، برنامه ریزی ویژه تدارک دیده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به انتصاب یاسر احمدوند، معاون فرهنگی خود به عنوان دبیر شورای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی اشاره کرد و افزود: امیدوارم با این انتصاب، تمامی وظایف ذاتی و برجامانده حوزه شعر و ادبیات فارسی در این شورا به سرانجام برسد. از سوی دیگر اینکه زبان رسمی کشور در محافل مختلف مورد بی مهری قرار گیرد، به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha