۱۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۸:۱۶
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85019371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار کیلومتر از جاده‌های غرب و جنوب اصفهان برف روبی شد
عکس تزیینی است.

اصفهان - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از برف روبی سه هزار کیلومتر از جاده‌های مسدود و نیمه مسدود در غرب و جنوب این استان در ۱۰۰ ساعت اخیر خبر داد.

منصور شیشه فروش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این عملیات با پشتیبانی ۵۵۰ دستگاه ماشین آلات، ۲۰۰ دستگاه تجهیزات امداد زمستانی و ۷۵۰ نفر نیروی راهداری انجام و به دنبال آن بخش قابل توجهی از مسیرها بازگشایی شد.

وی ادامه داد: همچنان راه ۴۰ روستا در بخش پشتکوه دوم فریدونشهر و بخش وردشت و پادنای سمیرم مسدود است و ساکنان ۱۰۰ روستا برای تردد به دلیل انباشت برف و کولاک با مشکل روبه رو هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۵۲ تیم با پشتیبانی ۷۲ دستگاه ماشین آلات برف روبی شهرداری در مناطقی همچون برف انبار، داران، افوس، دامنه، رزوه، چادگان، کمه، ونک، بیده و حنا واقع در شهرستان های فریدن، فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت و سمیرم در حال بازگشایی و برف روبی از خیابان ها و معابر شهری هستند.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان اضافه کرد: با هماهنگی دفتر امور شهری استانداری استفاده از ظرفیت ۱۲ شهرداری معین و دستگاه های خدمات رسان سطح استان در دستور کار قرار گرفت و ماشین آلات کمکی در اختیار مناطق شهری قرار دادیم.

شیشه فروش گفت: امروز تلاش برای بازگشایی معابر و کوچه های ۱۵۰ روستا توسط عوامل بخشداری ها، دهیاری ها و ظرفیت های محلی ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به علت انباشت برف و قطع برق، ایستگاه های مخابراتی و تلویزیونی واقع در برخی ارتفاعات قطع است که کارشناسان مشغول رفع عیب هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: ارتباطات رادیو و تلویزیونی در ۶۰ درصد شهر سمیرم نیز به علت مشکل برق ایستگاه واقع در ارتفاعات مشرف به شهر در اثر بارش برف و انسداد مسیر دسترسی قطع است.

به گفته شیشه فروش ، مسیر ارتباطی ایستگاه ارتباطات واقع در کوه مارشنان شهرستان کوهپایه نیز به علت ریزش بهمن مسدود شده است که تلاش عوامل راهداری با استفاده از ماشین آلات برف روبی برای بازگشایی محور ادامه دارد.

وی اظهار داشت: ارزیابی های اولیه از وارد شدن خسارت به شماری از واحدهای مسکونی روستایی فرسوده در مناطق روستایی برخی شهرستان ها از جمله پشتکوه فریدونشهر، بخش پادنا و وردشت سمیرم، چنارود چادگان، بخش کرچمبوی بویین میاندشت و بخش زنده رود فریدن حکایت دارد که پس از بررسی های تکمیلی گروه های ارزیاب و کاهش حجم برف آمار دقیق ارایه خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران اصفهان گفت: برق همه روستاها وصل و آب آشامیدنی هم تامین شده و با این شرایط توصیفی در استان اصفهان، ۳۰ دستگاه ماشین آلات برف روبی از استان اصفهان برای کمک به استان چهار محال بختیاری و شهرستان کوهرنگ نیز اعزام شده است.

شیشه فروش از عملیات امروز امداد هوایی در ۲ نوبت پرواز بالگرد توسط اورژانس خبر داد و افزود: در این عملیات نجات بیماران در ۲ روستای بنه کمر و کلوسه بخش پشتکوه فریدونشهر و انتقال بیماران به بیمارستان رسول اکرم(ص) فریدونشهر گزارش شد.

روزهای گذشته بارش حدود ۲۰ تا ۷۰ سانتی متر برف در مناطق غرب و جنوب اصفهان قطع ارتباط برخی راه‌های روستایی شهرستان‌های فریدونشهر، چادگان، بویین میاندشت، فریدن و سمیرم را به‌دنبال داشت، ارتفاع برف در برخی از مناطق مرتفع غرب استان به بیش از یک متر می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha