نظرات بدمینتون‌بازان ایرانی در مورد کیفیت مسابقات بین‌المللی جام فجر

تهران- ایرنا- بدمینتون‌بازان ایرانی در مورد کیفیت مسابقات بین‌المللی جام فجر صحبت کردند.

محمد میرشکاری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص مسابقات بین المللی فجر اظهار داشت: دارای رنکینگ ٣٦٠ جهان هستم و برای چهارمین سال است که در مسابقات بین المللی فجر شرکت می‌کنم. بازی اول را برابر عراق بردیم اما در دیدار بعدی مقابل اندونزی شکست خوردیم. بازی خوبی بود اما تجربه بیشتر بازیکنان این کشور در رقابت‌های بین المللی باعث شد که موفق به شکست ما شوند.

وی ادامه داد: سطح این مسابقات فوق العاده بالاست زیرا نزدیک بازی‌های المپیک هستیم و جام فجر در کسب سهمیه بسیار تاثیر دارد و بازیکنان خوبی در این مسابقات شرکت می‌کنند. در حال حاضر ما در بحث اعزام‌های برون مرزی مشکل داریم و اگر این مشکل حل شود، نمایندگان خوبی در المپیک خواهیم داشت.

نظرات بدمینتون‌بازان ایرانی در مورد کیفیت مسابقات بین‌المللی جام فجر

سید آرمین زکی‌زاده نیز در مورد این مسابقات عنوان کرد: امسال دوازدهمین دوره‌ای است که در مسابقات فجر شرکت کردم و از سال ٨٩ در تیم ملی فیکس هستم و این بیست‌ونهمین بازی ملی من بود. در بازی انفرادی از حریف چینی شکست خوردم و بازی دوبل را به تیم ملی اندونزی واگذار کردیم. قطعا اگر مسابقات ما هم به اندازه کشورهای دیگر باشد می‌توانیم نتیجه خوبی بگیریم. الان رنکینگ دوبل من ٤٣٠ و سینگل ٥٥٠ است و امیدوارم برای بازی‌های آسیایی انتخاب شوم. سطح جام فجر خیلی بالاست زیرا جایزه انتخابی المپیک و جایزه ١٥ هزار دلاری دارد و نفرات برتر دنیا در این مسابقات شرکت کردند. ورزشکاران آقا در این مسابقات به ٩٧ و بانوان به ۹۰ نفر می‌رسد.

نظرات بدمینتون‌بازان ایرانی در مورد کیفیت مسابقات بین‌المللی جام فجر

در ادامه صالح سنگتراش نظراتش درباره این مسابقات و کسب سهمیه المپیک را اینطور بیان کرد: در مسابقات یک نفره رنکینگ ٥٦٠ دنیا و دونفره رنکینگ ٣٧٠ را دارم. سطح مسابقات جام فجر امسال خیلی بالا بود کشورهای خوبی شرکت کردند. مالزی و اندونزی از قطب‌های بدمینتون جهان هستند و رقابت با آنها سخت است. بازیکنان کشورهای دیگر شبانه روز در حال تمرین کردن هستند و حداقل روزی هشت ساعت تمرین مفید دارند و این موضوع خیلی سبب پیشرفت آنها می شود. خیلی از دغدغه‌های فکری ما شامل آن‌ها نمی‌شود و در کمپ‌های قوی با بازیکنان برتر دنیا بازی می‌کنند. بازی برابر این بازیکنان در روند پیشرفت ما خیلی تاثیر گذار است.

وی افزود: اگر مثل این بازیکنان برنامه‌ریزی کنیم، به سهمیه المپیک دست می‌یابیم. مسابقات برون مرزی مساله مهمی است اما چندین سال است که در کشور ما چنین اعزام‌هایی مقدور نیست. هفت سال است که بازیکن ملی هستم اما تاکنون یک مسابقه برون مرزی نرفتم. در رنکینگ تک نفره و دوبل مقام اول کشوری را دارم و این برای بک ورزشکار بد است که نتواند خود را در چنین رشته‌ای جا بیندازد.

نظرات بدمینتون‌بازان ایرانی در مورد کیفیت مسابقات بین‌المللی جام فجر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha