۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین وارد چهارمحال و بختیاری شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین هفته گذشته گفت: ۳۰ دستگاه انواع ماشین‌آلات برف‌روبی از پنج استان کشور وارد این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در بازدید سرزده از شهرستان کوهرنگ تاکید کرد: ماشین‌آلات چهارمحال و بختیاری برای این حجم از برف را ناکافی بود در این راستا با مسوولان کشور از جمله معاون اول رییس‌جمهور و وزیر کشور هماهنگی و درخواست تجهیزات و ماشین‌آلات برف‌روبی از سایر استان‌ها شد.

حیدری به رفع بیشتر مشکلات شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری پس از حضور معاونان استاندار اشاره و تصریح کرد: چند دستگاه ماشین‌آلات سنگین به شهرستان‌های کوهرنگ و اردل اعزام شد.

وی با قدردانی از صبر مردم چهارمحال و بختیاری به‌ویژه شهرستان کوهرنگ در بارش‌های اخیر یادآور شد: هم‌اکنون در برخی شهرستان‌های استان ارتفاع برف نزدیک به ۲۰۰ سانتی‌متر و در گردنه‌هایی مانند شاه‌منصوری بیشتر است.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: هم‌اینک نیروهای امدادی و خدماتی در صحنه هستند و تا رفع کامل مشکلات در صحنه حضور دارند.

وی با اشاره به بازگشایی گردنه چری شهرستان کوهرنگ از شب گذشته گفت: نیروهای راهداری هم‌اکنون برای بازگشایی گردنه شاه‌منصوری در حال تلاش و فعالیت هستند.

حیدری به ورود یک سامانه بارشی دیگر به چهارمحال و بختیاری از روز دوشنبه هفته جاری اشاره و تاکید کرد: ماشین‌آلات وارد شده از استان‌های دیگر تا زمان پایان بارش‌ها و بازگشایی راه‌های ارتباطی در استان حضور دارند.

فرماندار کوهرنگ نیز با اشاره به بسته شدن راه ارتباطی ۱۷۰ روستا در این شهرستان به‌علت بارش برف اخیر گفت: با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز به این شهرستان ارسال شد.

شهباز اکبری تاکید کرد: این تجهیزات و ماشین‌آلات بازگشایی محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی شهرستان کوهرنگ را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون برف‌روبی ۲۰ درصد روستاهای شهرستان کوهرنگ باقی‌مانده است که عملیات برف‌روبی آن‌ها تا فردا به پایان می‌رسد.

اکبری تصریح کرد: به دستور استاندار چهارمحال و بختیاری نمایندگی‌های تعدادی از دستگاه‌های اجرایی استان در بخش دوآب‌صمصامی شهرستان کوهرنگ مستقر می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی در هفته گذشته منجر به بارش سنگین برف در تمامی نقاط چهارمحال و بختیاری شد.

بارش سنگین برف باعث بسته شدن تعدادی از راه‌های روستایی و اصلی چهارمحال و بختیاری و قطعی آب، برق، گاز و ارتباط مخابراتی برخی مناطق استان شد.

در همین راستا و بنا به دستور استاندار چهارمحال و بختیاری معاونان استاندار و مدیران کل دستگاه‌های خدمات‌رسان به مناطق مختلف استان اعزام شدند تا مشکلات را از نزدیک بررسی و برای رفع آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدام کنند.

همچنین روز پنجشنبه معاون وزیر کشور برای بررسی آخرین وضعیت مناطق برف‌گیر به چهارمحال و بختیاری سفر کرد و قول مساعد داد تا با اختصاص اعتبار لازم، وضعیت ماشین‌آلات و تجهیزات زمستانی این استان تقویت شود.

چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در ۹۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha